NOSTALGICZNE POSTOJE

Dziś obejrzałam konkurs na Szeroki kadr. Po prostu zatrzymałam się na chwilę. Szukałam inspiracji na temat mojego projektu i nowych wyzwań fotograficznych dla siebie. Znalazłam. Wpierw chciałam fotografować przedmioty o różnych strukturach, by powstało wiele fajnych zdjęć do portfolio, czyli tu seria napoje, potem alkohole, potem wszystkie możliwe soki itd. Ale fotografując nie tędy droga. Zazdroszczę trochę autorce, że miała okazję pójść do dobrych, kierunkowych szkół. Że będąc na studiach miała jedne konkretne zajęcia fotograficzne a nie jak jak tysiąc rzeczy artystycznych po trochu i w zasadzie nic. Cóż, było minęło. Fajnie że umie dostrzec ciszę i spokój w przedmiotach, ale to nabywa się z doświadczeniem - u Marty Zgierskiej złożyło się na to wiele dramatycznych spraw.

Chciałabym żeby moje prace były projektem, cyklem projektu jeden ważny dla mnie przedmiot w miesiącu. Dzięki temu będzie to 12 zdjęć w roku. Tytuł "Mam tak dużo wokół siebie". Będzie mi o tyle łatwiej, że w tym roku zapisuję ważne wydarzenia z końcem każdego miesiąca. Dlaczego akurat produkty? Ponieważ są mi bliskie, a żeby zdjęcie było wiarygodne musi dotyczyć jakiejś części ciebie. U mnie będą to produkty. Takie zadanie pokaże również co jest dla nas ważne w życiu i czym się kierujemy. Poza tym produkty które posiadam nie krzyczą o prawa publikacji, przedmioty nie dają nam powodów do zazdrości. To tylko rzeczy, które kształtują nas, lepiej lub gorzej. 

Nie wiem czy wezmę udział w konkursie. Po prostu nie wiem, czy jestem gotowa na konkursy. Mam czas na przemyślenie tej kwestii do końca października.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Instagram i sekwencja slajdów

Affinity photo - zmiana koloru ot tak!

Obiektyw 18-105 mm f3.5-5.6