KSIĄŻKI O FOTOGRAFII

PORADNIKI O FOTOGRAFII

Jakiś czas temu natknęłam się na serię książek autora Scotta Kelby o fotografii. Przy okazji prezentów gwiazdkowych stwierdziłam że fajne byłoby dostać jedną z takich książek na prezent, gdyż każda publikacja rozszerza moją wiedzę w tej dziedzinie. Dostałam więc ową książkę od męża. Powiem tak, bardzo zaciekawiła mnie ta publikacja. Wybrałam część pierwszą i mimo że większość spraw jest mi w niej znana to nie żałuję. Niektóre z tych rzeczy nauczyłam się robić sama, metodą prób i błędów - a jednak można zrobić je szybciej, sprawniej czyli bardziej profesjonalnie. Postanowiłam że zakupię sobie również kilka pozostałych książek. Naprawdę warte są zachodu. 


Książka jak i jej pozostałe serie wydawane są przez wydawnictwo Helion, które bardzo sobie cenię. Zawiera naprawdę krótkie, bardzo rzeczowe porady jak zrobić pewne rzeczy, autor podaje własne, sprawdzone metody na dobrze zrobione zdjęcie, sugeruje również jakich materiałów używać by przy niskim nakładzie środków zrobić dobre, ostre jakościowo zdjęcia. Jestem bardzo ciekawa jak prezentują się kolejne książki tego autora. 

Dlaczego lubię poradniki fotograficzne? Są dla mnie rozwijaniem moich umiejętności, uczą mnie jak dane funkcje, czynności powinno wykonywać się szybciej, efektywniej i poprawniej. Czasem kiedy uczymy się sami nie wykonujemy określonych rzeczy tak, jak powinnyśmy. Przy robieniu zdjęć niekiedy jest to bardzo istotne. Nie myślałam, że ta prosta książka będzie kiedyś stała na mojej fotograficznej półce. A jednak, poradniki nie są takie złe.

Komentarze

  1. Dzięki. Właśnie szukam książek o fotografii.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma za co, służę pomocą. Polecam czasopisma Masterclass, a i koniecznie darmowe czasopismo Pokochaj fotografię (wersja elektroniczna PDF - warto). Miłego dnia :)

      Usuń
  2. Kopalnia wiedzy dla zainteresowanych fotografią.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję TosiMama, jest mi naprawde miło, że tu zajrzałaś. Cieszę się że mogę podzielić się swoją wiedzą w tym temacie. Pozdrawiam cieplutko

      Usuń
  3. Świetny pomysł na doskonalenie swoich umiejętności. Zwłaszcza, że robić dobre zdjęcia jest trudno.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Michał, to prawda co piszesz :) tym bardziej jest mi miło i motywyjąco do daszej pracy, miłego dnia

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Instagram i sekwencja slajdów

Affinity photo - zmiana koloru ot tak!

Obiektyw 18-105 mm f3.5-5.6