Książki do nauki fotografii

ROZWÓJ WŁASNY. MOJE HOBBY.

Skusiłam się na zakup książek do fotografii autorstwa Scotta Kelby. Akurat w wydawnictwie Helion, które wydaje jego książki w języku polskim była fajna promocja na koniec 2017 roku. Stwierdziłam że zaryzykuję i zobaczę co w nich jest. Będąc mamą nie mam czasu na chodzenie po księgarniach, więc większość rzeczy (czytaj prawie wszystko) zamawiam przez internet. 


JESTEM MAMĄ - JESTEM FOTOGRAFEM. 

Domówiłam również książkę na temat fotografii kulinarnej. Powiem szczerze, że zaskoczyły mnie te publikacje pod względem zebranej wiedzy i trików, które można wykorzystać w swoich zdjęciach. Mam nadzieję, że po przeczytaniu ich jakość i styl moich zdjęć się poprawi, że wreszcie coś drgnie. Chciałabym by się coś w tej materii zmieniło na korzyść. Myślę coraz częściej o kursach - warsztatach fotograficznych, ale mając małe dziecko to nierealne marzenie jak się jest nie-mobilnym. Po prostu nie da się wyjść z maluszkiem nigdzie, a do tego robić zdjęcia. To naprawdę jest wyczyn. Co odróżnia książki od czasopism jakie wychodzą na rynku? To, że w książkach tych mamy podane jak dokładnie zrobić dane ujęcie, a czasopisma z reguły podają gotowe informacje, typu użyłam blendy, lampy, przysłony f 11 i ISO 250. Nie piszą jak. I trzeba dochodzić samemu. A młoda mama na sesje całą łącznie z ustawieniem całego sprzętu ma tylko max 10min. Więc oszczędza się czas. 

KIEDY MAM CZAS na CZYTANIE
Czytam książki wyłącznie kiedy mała śpi...  czy podczas bujania małej na rękach (trudno się wtedy skupić na treści i trzeba to przećwiczyć, ale daje radę) lub podczas karmienia,  a także robię mnóstwo notatek z nich. 

LISTA KSIĄŻEK:
Wydawnictwo Galaktyka: Światło w fotografii, Fotografia produktowa (super pozycje dla początkujących, zwierają konkretne ustawienia aparat, światło, model (osoba, rzecz, przedmiot co sobie tam podstawicie pod przykładowe ustawienie).
Wydawnictwo Helion: Sekrety mistrza fotografii cyfrowej Scott Kelby.

link do wcześniejszego posta:
https://kobaltowa-sowa.blogspot.com/2017/12/ksiazki-o-fotografii.html

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Instagram i sekwencja slajdów

Affinity photo - zmiana koloru ot tak!

Obiektyw 18-105 mm f3.5-5.6