Low key w portrecie.

Technika niskiego klucza w fotografii

Słyszałam o tej technice sporo, jednak dopiero teraz stwierdziłam, że wypróbuję ją i ja. Nie trzeba mieć do niej czarnego tła, wystarczy gładka równa ściana, może być biała. Ja postanowiłam wykorzystać w tym celu niebieskawe prześcieradło. Oczywiście chodzi tu o Low key, czyli technikę fotografowania w niskim kluczu, czyli wszystkie światła na naszym zdjęciu są stonowane do minimum, przez co nasz obiekt dosłownie otulony jest światłem. Jak się domyślacie najczęściej technika ta stosowana jest w portretach, nadaje dramatyzm chwili.

Technika Low key to i High key to w zasadzie podstawy fotografii, które powinien opanować każdy dobry portrecista. Więc i ja stawiam sobie obie techniki za wyzwanie na najbliższe dni. Obmyślam więc od tygodni jak wykorzystać minimum sprzętu by uzyskać fajny efekt, czyli fotografię w wysokim kluczu z wykorzystaniem popularnego prześcieradła lub ściany. Polecam wypróbować, to świetna zabawa oraz doskonalenie własnych umiejętności.

Pierwsze próby za mną. Nie mogę doczekać się kolejnej wolnej chwili i następnych prób. Oczywiście tkanina którą rozwiesiłam była idealnie wyprasowana - jednak jak każda bawełna gniecie się niemiłosiernie, dlatego zdecydowanie lepsza jest ściana, nie ważne jakiego jest koloru. Mnie w tym pierwszym projekcie zależało akurat na niebieskawym odcieniu tła (zdjęcia w kolorze). Nie podam tym razem gotowych ustawień jak zrobić takie zdjęcia. Pokój w którym je zrobiłam jest ciemny, mimo dużego okna. Staram się dopasować pomieszczenie do sprzętu oraz czasu, którego mam naprawdę niewiele na wykonanie każdej sesji, by efekt zdjęć był zadowalający. (Piszę staram się ponieważ nadal nad owym dopasowaniem pracuję). Przepisów w internecie znajdziecie tysiące na te techniki, więc nie będę ich powielać. Moje ustawienia są zmodyfikowane pod mój ciemny pokój, a więc ustawiłam ISO małe, w kolejnym kroku patrzymy czy jest wystarczająco ciemno na zdjęciu i doświetlamy modela a nie tło. I to w zasadzie cały sekret zabawy.





Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Instagram i sekwencja slajdów

Affinity photo - zmiana koloru ot tak!

Obiektyw 18-105 mm f3.5-5.6