Makro fotografia

Makrofotografia jest dla mnie wyjątkowa. Zawsze poprawia mi nastrój. Zapraszam i was do tego bajkowego świata. Zamienia on dla mnie rzeczy proste i banalne w niezwykłości. Uczy innego spojrzenia na świat. Dzięki niej można zrobić wspaniałe zdjęcia bez wychodzenia z domu. Tak było w przypadku tej sesji. Mech i woda to idealne połączenie na bardzo plastyczne zdjęcia. Wystarczy dobre słońce, mech i woda ze spryskiwacza :)




Zdjęcie wykonałam na stole kuchennym. Plusem makro fotografii jest to, że nie wymaga wielkiego stołu i produktów. Do sesji tak naprawdę wystarczył mi mech wielkości około 6x8 cm. W domu nie mamy wiatru i niespodziewanej zmiany pogody. Małe elementy ekspozycji szybko można posprzątać po zrobionych zdjęciach.


Kropelki wody robione ze spryskiwacza też w domowym studio mają kontrolę. Przy tego typu zraszaczach ważne są ręczniki papierowe, które idealnie zbierają nadmiar wody, ba - przydają się również patyczki do uszu. 


Zdjęcie w zielonościach wymaga tylko przesunięcia obiektywu z wersji prostej na bardziej z góry :) A krople wody to kwestia prób i błędów, w końcu któraś zawiśnie tak jak sobie tego życzymy. Warto przy robieniu tego typu ujęć wypróbować wszystkie możliwe ujęcia i kadry.


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Affinity photo - zmiana koloru ot tak!

Instagram i sekwencja slajdów

Tło gnieciuch DIY