Wdzięczność i kreatywność

Codzienne życie jest jak księga, która odkrywa przed nami to, co wymaga przepracowania. Tyle tylko, że nie każdy chce pracować nad własnym rozwojem. Dziś otulam się jak tylko mogę najlepiej tym, co jest dobre, sprawia radość i daje uśmiech na twarzy. Negatywnym myślom staram się mówić nie. Nie jest to łatwe, ale wierzę głęboko że takie pozytywne myślenie ma sens. 

Nie sądziłam że będę się tak cieszyć (skakać pod sufit) kiedy moja mała pójdzie po długim chorowaniu do przedszkola. Wiedziałam że będzie radość, ale nie sądziłam że aż taka. 

Dziś uruchamiam temat wdzięczność i kreatywność. Głęboko wierzę, że takie połączenie wyzwala uśpioną twórczość lub inne talenty, które w nas drzemią. To takie trochę budzenie się jakby ze stuletniego snu. 

Kreatywność jest prawdziwą kreatywnością kiedy wypływa z serca a nie z opcji kopiuj/wklej którą wiele osób niestety powiela chcąc być podobnym do setki tysięcy innych osób. Skoro ktoś zrobił tak to czemu ja mam nie robić podobnie, skoro działa u niego. Od pewnego czasu sama zauważyłam że kiedy biorę aparat do ręki w stylu "zrobię zdjęcie bo dawno nic nie robiłam" to najczęściej w takim myśleniu nie wychodzi nic dobrego. Dlaczego? Bo nasze serce jest zamknięte na kreatywność. Zgodnie z moim projektem "otwórz się i działaj" nie uruchamia się proces tworzenia. Kiedy kreatywnie coś robimy to wchodzimy w stan który określany jest przez niektórch "flow". I jest to prawda, potwierdzam. W takim stanie kreatywności zdjęcia czy też cokolwiek innego co tworzymy, działania wykonują się same z niewyobrażalną lekkością. Nie analizujemy i nie gdybamy w takim procesie. Jest samo działanie. Tak jak same mi w tym momencie palce na klawiaturze mówią co i jaki tekst mam napisać - po prostu się dzieje samo. Ta owa moc kreatywności to ogromnie potężne narzędzie do działania. 


W zasadzie wszystko buduje się samo bo wypływa jak wcześniej wspomniałam z naszego wnętrza, a nie skupiamy się w tej kreacji na tym co na zewnątrz. To niesamowicie proste, wręcz genialne odkrycie w moim odczuciu. 

Kreatywność nie będzie działać bez procesu wdzięczności

Czy kiedykolwiek zastanawialiście się że jesteście wdzięczni że macie takie a nie inne talenty? Zatem uśmiechnij się do siebie teraz :) 

Przeglądam mnóstwo stron na Instagramie czy Printereście, patrzę jak tworzone są pomysły, jak ludzie realizują to, co czują w środku. I jak mam szczerze powiedzieć to naprawdę nieliczni z nich nie powielają nikogo i nie są żadną kopią innych. Chylę czoła dla takich artystów.


Zdjęcia które zrobiłam powstały w bardzo wietrzny dzień, a obiektyw choć nie najwyższych lotów ale jest i raduje moje serce bo wyczarował kolejną porcję działania. Jestem wdzięczna za talenty które mam, za to że umiem robić piękne zdjęcia. I jestem ogromnie szczęśliwa że ten staruszek działa pięknie i że dzięki niemu stałam się taką małą czarodziejką. 


Jestem szczęśliwa ponieważ uwielbiam otaczać się prawdziwymi, pięknymi obrazami. I owe piękno nie oznacza dla mnie luksusowej willi czy domu w bielach - w którym mieszka się tylko na zdjęciach.



Zatem dziś, jeśli czytasz ten post to zajrzyj w głąb siebie i poszukaj tego co wypływa z twojego serca. Usiądź w ciszy, przejdź się na spacer by wyciszyć umysł od jazgotu myśli. Odpowiedź przyjdzie sama. Przyjdzie z lekkością  - ot tak. Bo tak przychodzi to co jest dobre i co nam służy. Zawsze przychodzi to z lekkością. Dla tych co dobrnęli z czytaniem do końca a nadal szukają pomysłów na lepsze zdjęcia (najpierw odpowiedz sobie na pytanie co dla ciebie oznacza lepsze zdjęcie) to proponuje założyć zeszyt inspiracji. Ja wpisuje w niego właśnie swoje pomysły. Można też zapisywać na kartach ale te karteczki gubiły mi się niemiłosiernie a pomysły ulatywały. Zeszyt to zeszyt. I to chyba na tyle jeśli chodzi o kreatywność i wdzięczność. Jedno bez drugiego żyć nie może - więc jeśli temat ci bliski to polecam zacząć również praktykować wdzięczność. 

I to chyba na tyle - zatem do dzieła jeśli chcesz rozbudzić uśpioną kreatywność to koniecznie możesz wypróbować ze mną to wspaniałe połączenie. Jeśli masz ochotę podzielić się efektami - serdecznie zapraszam do hasztaga którego już znacie na moim Instagramie #otworzsieidzialaj bo tylko tak mogę zobaczyć efekty waszej pracy.

Pięknego dnia dla was!







Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Instagram i sekwencja slajdów

Affinity photo - zmiana koloru ot tak!

Obiektyw 18-105 mm f3.5-5.6