Zdjęcia płynne - herbata owocowa

Dzisiejszy dzień totalnie nie jest mój, mimo to jestem bardzo wdzięczna że nasze przeziębienia się kończą. Mimo przeróżnych przeziębieniowych historii, postanowiłam coś z tym zrobić i wyczarować coś z tego co mam w zasięgu ręki. Idą niebawem święta Wielkanocne, więc pomału zaczynam wyciągać dekoracje. Mam tych świątecznych bardzo mało, stąd w tym roku zakupiłam dwa zajączki, które do testów są jak znalazł. 

Miały być zdjęcia w lewitacji, ale niestety wyszło zupełnie inaczej. Zdjęcia te na pewno powtórzę przy naładowaniu całej baterii. A i jeśli używacie do tego typu zdjęć aplikacji na telefon - to po długim czasie nierobienia zdjęć sprawdzić warto czy czasem aplikacja nie wymaga aktualizacji. Moja zmieniła się - więc musiałam od nowa konfigurować swój telefon z aparatem OMD. 


Pamiętajcie że konfiguracja choć jest banalnie prosta, to troszkę czasu zajmuje i należy o tym pamiętać. Zdjęcia planowo wykonałam na moim pierwszym niebieskim gnieciuchu, który niezależnie od obróbki zawsze wychodzi kapitalnie. 

Oczywiście w domu mam tylko jeden statyw, więc wyzwalanie samemu bez użycia belek, podwieszeń  jest trudniejsze - ale możliwe. Wystarczy tylko podwiesić przedmiot na dwóch nitkach, które trzymamy w dłoniach. Wcześniej ustawić wyzwalacz z telefonu na 6-8 s w zależności jak szybko pracują nasze ręce i zdjęcia tego typu są gotowe. Potem tylko stosowna obróbka i usuwanie nitek. Warto te nitki zrobić w kolorze podobnym do tła lub przeciwnie - by dobrze kontrastowały. Wtedy usuwanie ich jest dużo szybsze. 

Zdjęcie bez obróbki zamieszczam poniżej. Tu dobrze widać wspomniane nitki. Oczywiście jeśli mamy kilka przedmiotów to warto tak je poustawiać by sobie wzajemnie nie przeszkadzały i by potem wycięcie "wykałaczkowych przeszkadzaczy" czy "nitek" nie było zbyt trudne.


Zdjęcia te wykonałam aparatem Olympus z obiektywem kitowym 14-42mm f 3.5. Chciałam pokazać wam, że mając nawet tak średniej jakości obiektyw jestem w stanie wyczarować całkiem fajne zdjęcie. Zdjęcie wykonane jest na parametrach ISO 400, f 3.5 czas naświetlania 1/125. 

Spokojnego miłego dnia i radosnych przygotowań do nadchodzących świat!


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Affinity photo - zmiana koloru ot tak!

Instagram i sekwencja slajdów

Tło gnieciuch DIY