Jupiter 21M

Dziś otrzymałam przesyłkę dwóch obiektywów na M42. Postaram się najpierw opisać jeden z nich. Jest nim Jupiter 21M. Obiektyw jest naprawdę pancerny. Mega solidny i piękny. Przestawione zdjęcia są naprawdę robione przeze mnie na biegu, pomiędzy trzymaniem dziecka a bujaniem... ale do rzeczy. Rysuje przepięknie, jest mega plastyczny i mega ostry. Co prawda ja na tych zdjęciach poruszyłam się  - ale i tak efekt przyprawia mnie o zawrót głowy. Jestem zachwycona to jaki można uzyskać z niego BOKEH. Teraz rozumiem to, że pomimo jego ciężkości ludzie po prostu biją się o ten model. Wcale się nie dziwię, zresztą zobaczcie sami.



Przedstawiony dąb jest o podwórko dalej, a ja widzę go z piątego piętra z okna. Jest naprawdę bardzo daleko ode mnie. Rośnie praktycznie przy ulicy.  Zdjęcie zrobione było przy mega silnym wietrze - na dworze dziś pogoda była naprawdę zmienna. 


Pomijając te niedogodności - jest cudnie! Już się nie mogę doczekać kiedy na spokojnie będę mogła zrobić zdjęcia tym obiektywem. Dziś podpięłam tylko by zobaczyć czy wszystko z nim ok. A poniżej BOKEH jaki wyszedł :) w skali 1:1 oczywiście.


Kolorystyka jest cudna jak na tak ciemne tele. Pomijając brudną szybę po przedwczorajszych szarugach - naprawdę zdjęcie testowe wyszło mega ekstra. 



Obiektyw można kupić w różnym przedziale cenowym, a ceny wahają się od 150-500 zł zależy od jakości stanu (zniszczenia i eksploatacji) danego modelu. Czym ładniejszy model tym cena wyższa. Mi udało się naprawdę okazyjnie nabyć w miarę nie zniszczony egzemplarz w niskich kosztach.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Instagram i sekwencja slajdów

Affinity photo - zmiana koloru ot tak!

Obiektyw 18-105 mm f3.5-5.6