Plecaki fotograficzne do 350zl

Od jakiegoś czasu zbieram się do napisania tego posta. Nareszcie się udało. Tematem dzisiejszym jest krótka historia o tym jak poszukiwałam idealnego plecaka na sprzęt na mój sprzęt foto. Jak wiecie czym dłużej ma się aparat tym apetyt rośnie w miarę jedzenia. Zresztą tak dzieje się z każdym hobby, jeśli jest właściwie pielęgnowane. 
Kiedy urodziłam dziecko, postanowiłam, że choćby nie wiem co, ale nie mogę porzucić swoich pasji. Będzie ciężko powiedziałam sobie wtedy - ale nie mogę. Muszę mieć jakąś odskocznie od codzienności. Moje życie się troszkę zminimalizowało, zmieniły się priorytety. Na korzyść oczywiście :) i stąd właśnie narodził się pomysł zakupu plecaka, który zmieścił by pomiędzy ubrankami dziecka także i mój aparat, lampę, blendę, obiektyw oraz pozostałe gadżety (samowyzwalacz do lampy, filtry i tym podobne). I tu narodził się problem - jaki plecak wybrać? Przeszukując internet natknęłam się na mnóstwo plecaków, które pasowały mi w moim zakresie cenowym (jakoś do ceny). Postanowiłam wybrać kilka, zrobić sobie mix porównawczy, ponieważ ciężko mi było na początku moich poszukiwań podjąć decyzję. 

CO DLA MNIE POWINIEN MIEĆ PLECAK FOTOGRAFICZNY?

  • miejsce na aparat z obiektywem 70-300 (przyszłościowo)
  • regulowane przegródki
  • małe gabaryty - jestem niewielkiej postury
  • łatwe wyjęcie aparatu i szybkie jego schowanie
  • mieć komorę na kurtkę czy inne rzeczy które są potrzebne na wyprawę z małym dzieckiem (panom jest tu łatwiej)
  • miejsce na termos
  • dobry stosunek ceny do jakości

Poniżej przedstawiam mix plecaków, które spełniają prawie wyżej wymieniane kryteria (według mnie). 





Plecak na poniższym zdjęciu po lewej jest King-Kong 40P (jak podaje allegro).Ten po prawej to plecak Z55 z firmy Camrock. Podoba mi się w nim możliwość dużej komory (jako drugiej) oraz połączenia ich by mieć również wersję tradycyjnego plecaka. Jednak w Z55 przegroda na sprzęt wydaje mi się zbyt mała.


Specyfikacja Camrok Z55

Wymiary zewnętrzne: wysokość: 44cm, szerokość: 36,5cm, grubość: 24,5cm. Wymiary wewnętrzne:
1. Komora fotograficzna: wysokość: 15cm, szerokość: 30cm, grubość: 13cm, 2. Komora na laptopa: wysokość: 38cm, szerokość: 31cm, grubość: 4cm. 3. Komora główna: wysokość: 28cm, szerokość: 31cm, grubość: 13cm. Waga: 1100g 

Specyfikacja Fancier KK 40P

Wymiar wewnętrzny: 30 x 16 x 29cm
Wymiar zewnętrzny: 37,5 x 25 x 47cm Waga : 1,3kg



Idąc dalej - wpisałam producenta swojej dotychczasowej torby fotograficznej Lowepro w przeglądarkę i okazało się, że ma naprawdę fajną ofertę plecaków fotograficznych. Spodobał mi się ich jeden plecak w szczególności model Flipside 200. Jednak jego cena jest już sporo wyższa. Jest najmniejszy z nich wszystkich, a pozycja wyjęcia aparatu jest podobna. Jednak pokrywa otwiera się do nas, a szkoda że nie w przeciwnym kierunku. No i brak w nim komory na kurtkę czy kanapki jak u poprzedników. Jego plusem są wyłącznie gabaryty. Większe obiektywy trzeba odkręcić od korpusu - moim zdaniem nie wejdą wraz z aparatem. 




Specyfikacja 
Lowepro Flipside 200
Wymiary zewnętrzne:17,8cm x 38cm x 12,6cm



Kolejny plecak który przyciągnął moją uwagę to z firmy Manfrotto. Lekki, fajny i przyjemny, jednak najdroższy z nich wszystkich. Podobny w budowie do King Konga 40P, jednak dużo lepiej wykonany. Cechą która go wyróżnia jest to że mamy w nim aż trzy możliwości noszenia naszego sprzętu (sling, na X oraz jako tradycyjny plecak). 


Specyfikacja Manfrotto Advanced Tri M
Wymiary zewnętrzne:20cm x 41cm x 17cm


Plecak Case Logic206 wyróżnia się najsolidniejszą, bo gumową podstawą. Na pewno sprawdzi się idealnie podczas wędrówek w mokrym terenie. Jego konstrukcja jest bardzo podobna do wersji KK30 i KK40. Mamy tu również podobny rozkład komór, na rzepy - które można dowolnie przyklejać jak we wszystkich modelach.


Specyfikacja Case Logic206
Wymiary zewnetrzne: 26,4cm x 39,1cm x 11,9cm

Z kolei Lowepro HATCHBACK 150 ma fajne rozwiązanie pleców nośnych oraz chyba najbardziej pojemną pierwszą komorę. Również w nim mogę z tej formy zrobić tradycyjny plecak turystyczny (wyjmuje się wkład fotograficzny, a całość łączy w jedną komorę). 


Specyfikacja Photo hatchback BP 150 AW
Wymiary zewnetrzne: 15cm x 19,5cm x 11cm


Ostatni plecak to Fancier King Kong 30. Ten model właśnie zamówiłam. Wydaje mi się pomiędzy tymi, które zaprezentowane są wyżej.  Jest też mniejszych gabarytów od wersji 40P. 


Specyfikacja Fancier KK30/XL
Wymiary zewnetrzne: 30cm x 25cm x 47cm

Jak już wiemy jak wygląda każdy z modeli o którym piszę, czas na krótką notkę. W każdym z nich mamy przegródki na rzepy, pokrowiec przeciwdeszczowy, dobry dostęp do sprzętu, możliwość podpięcia statywu czy połączenia obu komór w jeden plecak. Wybierając plecak kieruję się również możliwością ewentualnego dokupienia sprzętu-więc na dłuższą metę plecak musi być pojemny. Taki, który zmieści także nieplanowaną część bagażu. Przeglądając oferty w necie, podglądając filmy na Youtube z recenzjami doszłam do wniosku, że dla mnie, zaawansowanego fotoamatora, któremu szykują się wyprawy z maleństwem - musi być jednak coś większego, także dopasowanego do moich pleców. W każdym z nich noszenie jest podobne. Jednak ja i tak będę korzystać tylko z opcji plecak lub jedno ramię. Raczej na początku wypraw nie będę mogła przesuwać go w pozycję na biodra. Wydaje się również wąski i dłuższy, co mi bardzo opowiada (podoba mi się) a na co nie mogę pozwolić sobie w modelu droższym Tri M. 

Oczywiście w cenie do 350 zł nie można oczekiwać rewelacji. Plecaki na pewno się kiedyś zużyją, a w tej cenie nie znajdzie się żaden plecak fotograficzny dla zaawansowanych. Ale lepiej mieć taki plecak niż przewozić swoje sprzęty w oddzielnych torbach. Na pewno bezpieczniej i dla nas i dla naszego sprzętu. Poza tym wszystko zależy od tego jak użytkujemy to co mamy. 

Oczywiście zamieszczę II recenzje jak przesyłka do mnie dotrze. Mam nadzieję że nie będzie zbyt wielki. 

UWAGA! Wszystkie wymiary, zdjęcia znalazłam przeszukując internet. Jeśli jakieś wymiary lub dane są nieprawdziwe - proszę producentów o napisanie mi wiadomości korygującej. Nie mam na celu wprowadzanie błędnych danych dotyczących przeszukiwanych produktów.


Komentarze

  1. Świetne zestawienie, też jakiś czas temu zastanawiałam się nad kupnem plecaka. Świetne rozwiązanie - mieć dwie wolne ręce, zwłaszcza przy dziecku. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, poza tym plecak pomieści wszystko na weekendowy wyjazd :) i nie trzeba brać dodatkowej torby. Plecak który wybrałam naprawdę super wszystko pomieścił a do tego wcale nie jest mega wielki :) co jest plusem jeśli samemu ma się małe gabaryty.

      Usuń
  2. Świetny wpis. Będę na pewno tu częściej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki wielkie, choć w 2020 roku powinnam zredagować ponownie ten post, bo na rynku pewnie doszło sporo nowości. Jednak zasada jest niezmienna - plecak musi być praktyczny. Na wyjazdy większe - jak najbardziej na tak. Kiedy kupowałam swój plecak nie byłam jeszcze mamą. Teraz plecak służy do przechowywania fotograficznych akcesoriów, a na wypady z córką zabieram wyłącznie sam aparat. Ale na pewno wróci do łask, kiedy będę mogła chodzić na wypady bez córki (na razie jest za mała). Pozdrawiam serdecznie i zapraszam częściej, także na instagram @kobaltowasowa.

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Affinity photo - zmiana koloru ot tak!

Instagram i sekwencja slajdów

Tło gnieciuch DIY