Miejsce na sesje zdjęciowe część 1

Ten post dotyczy fajnych miejsc na sesje zdjęciowe w moim mieście. Poruszałam ten temat nie raz, jednak ze względu na to, że miasto zmienia się, wyrastają nowe budynki, stare są wyburzane postanowiłam napisać go od nowa i poruszyć tak istotne rzeczy dla fotografa jakim jest miejsce a właściwie otoczenie na sesję zdjęciową.

Niby banalna rzecz, prosta, a przy organizacji sesji, kiedy czasu jest mało - bezcenna. Kiedy zabieramy się na początku swojej fotograficznej drogi za organizowanie pierwszych darmowych sesji fotograficznych to musimy praktycznie sami wszystko wziąć na swoje barki. Pisałam o tym TUTAJ w poście kulisy pracy fotografa. Kiedy mamy już jakieś fajne zdjęcia w portfolio pojawiają się kolejne zapytania na sesje i najczęściej słyszymy "20 sierpień zapozuję itp" a my patrzymy w kalendarz spotkań i myślimy... fajna twarz, jednak ten dwudziesty to za dwa dni a jest już prawie 22 na zegarze i czasu jest mało. Tak naprawdę bardzo mało. Stąd pomyślałam o liście miejsc, które byłyby takim fajnym gotowcem dla początkujących osób, dla których odrzucenie propozycji sesji zdjęciowej "na już - natychmiast" to czekanie na kolejną propozycję (lub wyszukiwanie jej samemu) ok miesiąca lub dwóch.

Tak, nie ma się co czarować - początek drogi początkującego fotografa nie jest łatwy, nie należy do prostych i przyjemnych.

O liście miejsc na zdjęcia pisałam w poście 10 ciekawych miejsc na sesje - link TU ,  oraz w poście z 2018 roku Pomysły na miejsce do sesji zdjęciowej jednak od tego czasu sporo się w okolicy zmieniło. Kilka kamienic, na których widniała cegła - zostało odnowionych, a w niektóre miejsca nie można już wejść. Zatem widzicie jak ważne jest prowadzenie aktualnej bazy miejsc na sesje w swoim mieście.

Zatem do dzieła!
Wybrane przeze mnie miejsca będą zawierać również informacje na temat zgody na zrealizowanie danej sesji zdjęciowej w określonym miejscu.

Park Staromiejski przy ul. Zachodniej (naprzeciwko Manufaktury)
Park staromiejski to miejsce ogólnodostępne dla wszystkich. Zawiera troszkę schodów, troszkę architektury - tu moją uwagę przykuły kolumny podpierające balkon. Mam nadzieję że po planowanej rewitalizacji parku ten budynek odzyska dawną świetność.


Dodam, że jeśli tak jak w tym przypadku na górze mieszkają mieszkańcy to zawsze znajdzie się ktoś, kto będzie przeciwny robienia zdjęć w danym miejscu. Pamiętaj, ludzie nie rozumieją że robisz portret a dany budynek jest tłem i zadaniem fotografa jest pokazanie osoby a nie budynku. I fotograf robi to tak, by mieszkalne części domu nie były widoczne, więc mieszkańcy nie muszą się obawiać o to że nagle znajdą się na jakimś zdjęciu z modelką w tle. Bez obaw, choć wiem, że z perspektywy obserwatora wygląda to tak, jakby fotograf robił zdjęcie całości. Niewiedza o pracy innych ludzi sprawia że jesteśmy bardzo negatywnie nastawieni do osób, które robią nam zdjęcia, zwłaszcza w plenerze. 



Jeśli chodzi o ulice Piotrkowską (popularny najdłuższy deptak) to nie mogę się nadziwić jak bardzo się ona zmienia. Kiedyś można było bez najmniejszych problemów wejść w każdą bramę - dziś praktycznie każda ma własną mosiężną dodatkową bramę z cyfrowym domofonem. Idąc od placu Wolności doszłam aż do numeru 80 i nie spotkałam ani jednego wejścia w podwórko bez żelaznej bramy. Zastanowił mnie bardzo ten smutny fakt... kiedyś mniej izolowaliśmy się od innych, nie zamykaliśmy w czterech ścianach.



Stary rynek przy ul. Nowomiejskiej (obok Parku Staromiejskiego)
Bardzo podobają mi się łuki na Starym rynku. Po prostu nie mogę się oprzeć ich urokowi, dla mnie mają jakiś nieziemski czar.




Manufaktura na ul. Ogrodowej
Kolejnym miejscem którego nie muszę nikomu przedstawiać to Manufaktura, która kryje w sobie mnóstwo zakamarków. Można wyczarować tam nieziemskie sesje zdjęciowe.


Pasaż Róży, ul. Piortkowska 3
Jeśli liczysz że w tym miejscu będziesz sama na sam z modelką to zapomnij - to miejsce jest bardzo popularne i każdy przechodzień niezależnie od pogody zagląda i podziwia efekt odbić jaki dają kawałki luster. Coś niesamowitego :) 



Ogród botaniczny na ul. Krzemienieckiej
Sesje zdjęciowe na użytek własny niekomercyjny w ogrodzie botanicznym są bezpłatne, a profesjonalne sesje zdjęciowe wymagają już opłaty - więcej informacji na stronie ogrodu botanicznego TU.


Dworzec Łódź Fabryczna
Wiem, że ludzie robią sobie tam na dziko zdjęcia, nie pytają o zgodę. Ja o taką wystąpiłam (15.07.19) i czekam na odpowiedź w tej sprawie i mam nadzieję że będzie pozytywna.





Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Instagram i sekwencja slajdów

Affinity photo - zmiana koloru ot tak!

Obiektyw 18-105 mm f3.5-5.6