Odbitki cyfrowe z roku 2021

Dziś jak tylko wstałam pomyślałam o tym że przydałoby się trochę nowych zdjęć w naszych rodzinnych ramkach, a to oznacza że najwyższa pora na realizację odbitek w formie cyfrowej. 
 
Zatem z takim planem usiadłam do komputera po godzinie 10.00 i skończyłam wybierać zdjęcia o zgrozo gdy było już po 16-stej. Folder do którego wrzucałam zdjęcia zawiera wszystkie zdjęcia jakie zrobiłam od 31 grudnia 2020 do 31 grudnia 2021 roku. I na dzień dzisiejszy mam tylko 453 zdjęcia. I o zgrozo przecież rok się jeszcze nie skończył. 


Szukam więc ciekawej opcji na format 10x15. Wcześniej robiłam odbitki w Empiku i ich jakość była rewelacyjna. Jednak tym razem cena za sztukę przy takiej ilości robi swoje - no chyba że znów złapie się na jakąś promocje. Drugą opcję jaką mam to Uwolnij kolory  (wysłane zapytanie) a trzecia to nPhoto ale to musiałabym pytać o ceny indywidualne pod taką ilość zdjęć.

W sumie nie spodziewałam się że na rynku naszym jest aż tyle miejsc gdzie można wywołać odbitki. Naprawdę stron jest od groma, a każdy prześciga się z ofertą jak tylko może. Dodam że co roku jest tych miejsc odbitkowych więcej, więc naprawdę sama jestem w szoku jak się dziedzina fotografii rozrasta. 


Co do wybierania zdjęć. Mam ich naprawdę dużo - całe szczęście że posegregowane datami i folderami. Przez co nie muszę wchodzić w właściwości każdego z nich by sprawdzić kiedy je zrobiłam. To naprawdę przyspiesza prace. Z każdego folderu obróbka starałam się wybrać po góra 3-4 zdjęciach z każdej fajnej sesji. Co jeszcze jest przydatne poza dokładnymi datami w folderach - podsumowanie końcowe. Może i tak nie robicie, ale uwierzcie mi jak wgrałam wybrane zdjęcia do folderu nadruk to aż samo się sunie by wykorzystać stykówki do podsumowania roku. I tak też zrobiłam. 

Dziś zresztą sądziłam że naprawdę mało ruszyło w mojej fotografii pod względem własnego rozwoju. No bo praktycznie przecież przez pechowy serwis NIKONA miałam 5 miesięcy bez aparatu. A tu jednak mam postęp i coś zatrybiło na wyższy level. 

To była dla mnie bardzo pracowity, porządkowo komputerowy weekend.


Popularne posty z tego bloga

Instagram i sekwencja slajdów

Affinity photo - zmiana koloru ot tak!

Obiektyw 18-105 mm f3.5-5.6