Jesiennie, spacerowo i grzybowo

Weekendowa pogoda była piękna. Słońce było praktycznie przez cały dzień. Wycieczka do lasu udała nam się, mimo że nie zrealizowałam wszystkich swoich fotograficznych zamierzeń. Przy okazji udało się uzbierać koszyk grzybów. Las o tej porze jest naprawdę przecudny. Choć brakuje jeszcze złotych liści na drzewach, można ten czas wykorzystać na zdjęcia darów jakie oferuje nam jesień. 


Tym razem testowałam w praktyce jeden z moich obiektywów Auto Cosinon 1.7. Powiem tak - jest naprawdę mega jasny. Bardzo ciężko było mi się przestawić na początku robienia fotek na tak jasny obiektyw. Różnica z Heliosa 2.8 na Cosinon 1.7 jest bardzo duża. Przede wszystkim na pierwszy strzał poszły stare przyzwyczajenia czyli wiecznie otwarta przysłona na 5.6.


Las wygląda naprawdę bajkowo. Choć troszkę żałowałam że nie wzięłam ze sobą 135.


Podgrzybki i inne jadalne grzyby są równie piękne, ale i tak najlepiej i najokazalej w lesie prezentują się zawsze czerwone muchomory.


Co nam daje tak jasny obiektyw? Przede wszystkim to, że na ową wędrówkę nie musimy zabierać lampy błyskowej - a w lesie fotografując z perspektywy grzybów jest naprawdę ciemno, mimo słonecznego pięknego dnia jaki nam się trafił przez cały dzień.


Każde z zrobionych przeze mnie zdjęć zasługuje tu na uwagę. Naprawdę wyszły ekstra. Nie spodziewałam się takiego fajnego rozmycia i efektów w tle po zwykłej stałce. 





Niestety na upragnione zdjęcia wrzosów - brakło czasu. Poniżej udało mi się zrobić zdjęcie tylko małej kępce wrzosów, jaka znalazła się przy jednej leśnych ścieżek.


Poniżej grzybki zrobione na samym końcu, praktycznie wychodząc z lasu. Mam ich kilka wersji różnych, ale ta chyba najfajniej pokazała mi rozmycie tła mojego obiektywu. 



Wszystkie zaprezentowane zdjęcia są zmniejszone do rozdzielczości internetowej 72 dpi. Wszystkie są surowe i nie obrabiane przeze mnie, są takie jak widzi je obiektyw. Kolory są cudowne:) po prostu nasycone, pełne barw i kontrastów. To chyba charakterystyka starych manualnych szkieł. Mają swój niepowtarzalny urok i czar.


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Instagram i sekwencja slajdów

Affinity photo - zmiana koloru ot tak!

Obiektyw 18-105 mm f3.5-5.6