Tła fotograficzne

BACKGROUND
Przeszukuję sporo informacji na temat rodzajów teł jakie można zastosować do zdjęć. Mam na myśli te, które można wykorzystać mając je pod ręką w domu oraz te  określane mianem "profesjonalne". Nie jest ważne za ile pieniążków je dostaliśmy - ważny w fotografii jest efekt, jaki jest widoczny na zdjęciu. Od poprzedniego piątku testuję zakupione nowe tła fotograficzne. Do zakupu tych materiałów (tkanina zielona, bordo, cappuccino oraz śliwka) przyczyniła się w zasadzie moja malutka córka, którą uwieczniam systematycznie na zdjęciach (za szybko rośnie). Zresztą na YouTube znalazłam sporo filmików, gdzie amatorzy fotografii polecają wykorzystać jako tła chusty, szale, apaszki, szaliki, oraz to co jest w naszej garderobie. Wszystko się przydaje, nawet zapomniane starocie. Owszem, marzy mi się profesjonalne studio fotograficzne od kilku lat, ale na razie to marzenie musi poczekać, wtedy na pewno zainwestuję w tła podwieszane :) 

W pierwszej kolejności powstało kilka strzałów projektowych, by zobaczyć efekt i czy warto było zainwestować w zwykły materiał z belki. Efekt musicie ocenić sami - uważam że zdjęcie na ciemno-zielonym materiale prezentuje się okazale. Tło wykorzystam również do innych stylizacji - stąd zgaszone kolory przy zakupie.

ZDJĘCIA PRODUKTOWE




POMYSŁ NA ZDJĘCIE: Pomysł na to zdjęcie narodził się w mojej głowie w kilka sekund po tym jak otworzyłam paczkę z zamówioną tkaniną. Przedstawione zdjęcia naprawdę powstały w 3 minuty i jestem z nich zadowolona. Moim zamysłem było wykorzystanie tła do świątecznej, Bożo-narodzeniowej stylizacji, niestety nie zdążyłam dodać sztucznego śniegu (moja córka się obudziła). Dodanie szyszek przyniesionych z lasu podkreśliło zielony, kojarzący się z lasem materiał. Małe ciasteczka w formie rogalików nadały kawie domowy wyraz, nawiązujący do relaksu i odpoczynku po zimowym spacerze... taki przedświąteczny shot. 

Zdjęcia wykonane obiektywem manualnym M42 :) uwielbiam stare szkła.

TŁA MATERIAŁOWE
Materiały mają tą przewagę nad tłami kartonowymi, że można je prać jak się ubrudzą. Nie podrą się a jak są widoczne zagniecenia to można tło uprasować bez jakiegokolwiek uszczerbku.

TŁA KARTONOWE
Używałam wiele rodzajów kartonów do swoich sesji - minus ich to zagniecenia, szybkość brudzenia oraz w zasadzie jednorazowy użytek. 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Instagram i sekwencja slajdów

Affinity photo - zmiana koloru ot tak!

Obiektyw 18-105 mm f3.5-5.6