Fotografia w ostrym słońcu, czerwiec 2020

Oj chyba powinnam częściej na spacery z małą brać częściej ze sobą aparat. Mimo że jest to wtedy wielkie fotograficzne wyzwanie dla mnie, bo do aparatu dochodzi wózek spacerowy, zestaw zabawek, no bo przecież ulubione misie i kotki też muszą koniecznie mieć sesje zdjęciową, to warto. Wtorek to u mnie mocno napięty dzień, ale pomiędzy przygotowaniem obiadu udało się mi przyjrzeć kilku kadrom. 

Jak już pewnie się domyślacie, fotografowałam tego dnia w naprawdę ostrym słońcu, to zdjęcia wyszły pięknie. Oczywiście jednym z moich trików jest szukanie lub zrobienie cienia chociażby z blendy, ale ten trik kompletnie nie sprawdza się przy fotografowaniu maluchów, które już chodzą samodzielnie. 



Maluszki mają zawsze tyle do obejrzenia i interesujące jest dla nich dosłownie wszystko. Moja mała nie ustoi dłużej niż sekundę w miejscu. W takim wypadku sprawdza się najlepiej ustawienie tyłem lub bokiem do słońca. To co wy próbujecie?

A poniżej obiecana lista moich trików na poradzenie sobie z upiornie mocnym słońcem.

1. Wykorzystaj wszystko to co daje cień - mój ulubiony sposób na ostre słońce.

2. Zrób sobie sztuczny cień - czymkolwiek, choć najlepiej sprawdza mi się lekka blenda. Nie wiem czy wiecie ale blenda również może zastąpić wentylator, no może pod warunkiem że mamy ze sobą asystenta który ją trzyma.

3. Staraj się ustawiać modela tak, by nie musiał mrużyć oczu - czyli tyłem do słońca. Dlaczego - bo nawet jak w procesie obróbki zmieni się jasność na jego twarzy - niczym nawet PS nie usuniesz zmrużonych od słońca oczu.

4. Staraj się by osoba którą fotografujesz podążała za światłem. Niech patrzy w jego kierunku, wtedy wyjdzie bardziej naturalnie.

5. Ostatni sposób na ostre słońce - późna godzina wyjścia w plener lub zabranie ze sobą filtra szarego.

Nie mogę doczekać się pierwszego wolnego wieczoru dziś bym mogła przejrzeć wszystkie zrobione zdjęcia.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Affinity photo - zmiana koloru ot tak!

Instagram i sekwencja slajdów

Tło gnieciuch DIY