BUTELKI WINA

SZKŁO
Nie należy do najprzyjemniejszych. Dziś chciałam w ramach testu zobaczyć różnicę miękkiego światła, do którego dążę w każdej swojej pracy. Nie da się inaczej zobaczyć różnicy poprzez małe porównanie. Światło można zmiękczać na wiele sposobów, a najbardziej popularna metoda to kalka techniczna. Sprawdzi się może słabiej od lampy, ale zawsze to coś lepszego niż ostre cienie na przedmiotach czy twarzach naszych modeli. Wiadomo przecież że nie od razu zbudujemy studio :) 



Ta sesja według mnie jest kompletnie nie udana. Nie umiem jeszcze tak dobrze operować światłem, by kieliszek i butelka były idealnie oświetlone. Nie mam na czym zawiesić zastawki do kieliszka. Następne podejście będzie z ustawioną ekspozycją po stronie okna, a nie do okna. Na poniższym zestawieniu faktycznie widać różnice w partiach cieni i świateł. 







Myślę, że do tego typu efektu fotograficy używają sofbox-u oraz dodatkowych oświetleń, które ułatwiają pracę, gdyż zbędna jest późniejsza obróbka. U mnie musiałam troszkę przytłumić kieliszek, co z kolei odbiło się czkawką na butelce - która wymagała jak wcześniej pisałam dodatkowego światła po środku. 

PODEJSCIE 2
ŚWIATŁO DZIENNE + SB700


ORAZ PORÓWNANIE
WCZEŚNIEJSZYCH WYBORÓW


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Instagram i sekwencja slajdów

Affinity photo - zmiana koloru ot tak!

Obiektyw 18-105 mm f3.5-5.6