Sesja z deszczem w tle

Historia tego wyjścia jest bardzo zakręcona. Było pochmurno, a ja czekałam na kuriera, który miał dostarczyć mi właśnie przezroczystą parasolkę. Ten nowy zakup nie jest zrobiony typowo pod fotografię i sesje. Stara parasolka mi się już wysłużyła i musiałam nabyć nową. Kiedy prowadzę córkę do przedszkola pod standardową parasolką z materiału kompletnie nie widzę mojej córki. Bardzo mi to przeszkadzało, szczególnie kiedy przechodziłyśmy razem przez ulicę. Stąd wersja przezroczysta - która tak bardzo spodobała się że mimo deszczu koniecznie musiała ją rozłożyć w plenerze. 

Powiem wam, że frajda niesamowita i jaka wygoda bo wreszcie widzi się wszystko dookoła. 

Po wstępnej obróbce zdjęć z tego dnia chciałam dodać efekt deszczu - jednak nie za bardzo mi się to udaje, ponieważ mam chwilową awarię opcji "blend mode". Opcja "srceen" po prostu wyświetla się na zielono. Więcej szczegółów poniżej bo temat bardzo mnie zastanowił dlaczego nagle nie działa ta opcja. 


Poniżej widzicie zdjęcia z obróbki samego RAW/ORF. I tu wszystko przebiega bez zarzutów. Jednak po raz pierwszy w życiu mam sytuacje że opcja "screen" nie działa. Po jej wybraniu mam opcje zielonego ekranu, takiego jak poniżej:


Resetowałam już komputer, resetowałam wszystkie narzędzia w panelu studio. Nic nie działa. Program Affinity mam na dwóch komputerach - bo tak można było wybrać przy zakupie. Opcja laptop działa idealnie - ale jak przenoszę sam plik zrobiony na laptopie na finalnego kompa - tam nadal wszystko otwiera się z zielonym ekranem. Czyli problem jest na  lepszym sprzęcie.  


Szkoda mi tych zdjęć, bo wyszły piękne kadry i brakuje mi tylko deszczu. Dodam również że wszystkie nakładki jakie zrobiłam zimą również otwiera mi w takiej wersji zielonej pliki. Czyli jeśli tego nie naprawię to również nie będą mi działać nakładki pod zimę. 


Jeśli znacie rozwiązanie dla tego problemu to dajcie znać. Bo może nie tylko ja zmagam się z taką dziwną opcją. Nic, dziś jak wróci mój mąż - pomoc od komputerowych spraw będziemy przeinstalować Affinity bo może coś jednak się pogubiło. 

Miłego dnia i czekam na mniejszy deszcz :) by wypróbować parasol w praktyce.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Instagram i sekwencja slajdów

Affinity photo - zmiana koloru ot tak!

Obiektyw 18-105 mm f3.5-5.6