OŚWIETLENIE

NAUKA OŚWIETLENIE w PORTRECIE cdn...



Ta sesja to próba ustawień kilku świateł. Niestety na zdjęciach kompletnie tego nie widać, ponieważ moje główne źródło światła (lampa na aparacie) daje oświetlenie wprost. I tu doświetliła mi pięknie całość. Ale nie o to mi chodziło. Chciałam uzyskać światło miękkie - rembranta. Nie wyszło. Poniżej mam modyfikacje z dodatkowym czerwonym filtrem. Nawet fajnie podbił niektóre elementy - choć wolałabym mieć taki filtr założony na obiektywie (nie posiadam zestawu filtrów).


Dlatego poniższe w kolorze modyfikacje służą mi wyłącznie jako zapiski moich ustawień i modyfikacji ze światłem. Zapisywanie pomaga mi zapamiętać to wszystko ;) a jest tego troszkę. Dodatkowo poniżej spiszę listę rzeczy jakie użyłam by powstał coś "ala" profesjonalny portret. Jak widać umiem już ustawić się na tyle dobrze w kadrze, by z tyłu za mną nie były widoczne paskudne cienie (chociaż tyle udało mi się wyeliminować). 



LISTA RZECZY UŻYTYCH DO TEJ SESJI

1. Zwykła parasolka z drogerii Rossman - kolor ecri
2. Statyw fotograficzny + obsadka na dwie żarówki fotograficzne 30W (jakie mam z fotografi produktowej - są troszkę za małe do portretów).
3. Lampa błyskowa na aparacie :) ustawienia M - błysk z przodu, wzbogacony własnoręcznie zrobionym rozpraszaczem światła.
4. Statyw na aparat (stary i nieprofesjonalny, ale jest).
5. Wężyk spustowy do aparatu - ułatwia zadanie, choć ma bardzo krótki kabel.

Komentarze

  1. Odpowiedzi
    1. Dzięki :) czasem naprawdę można wyczarować fajne zdjęcia, nie wydając fortuny na sprzęt. Dziś, choć minęło 3 lata od napisana tego posta - to nadal twierdzę że "im mniej tym lepiej". Dziś wiem, że 90% sukcesu to światło wyłącznie naturalne, a reszta to dobra kompozycja. Wpis już troszkę przedawniony, ale nie usuwam, bo dzięki takim wpisom widać cały progress, jaki trzeba pokonywać by się rozwijać fotograficznie :) pozdrawiam

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Instagram i sekwencja slajdów

Affinity photo - zmiana koloru ot tak!

Obiektyw 18-105 mm f3.5-5.6