Instagram konta, rodzaje

Instagram to chyba najbardziej popularna platforma społecznościowa. Jej fenomen opiera się na krótkich wpisach, które są opatrzone stosownym zdjęciem oraz odpowiednimi hasztagami oznaczonymi #.

Sama jestem na Instagramie od dość dawna, bo chyba od 2014 roku, jednak dopiero od niedawna próbuję rozkręcić ruch na swoim profilu.



Mój profil na Instagram to @kobaltowasowa, a link do mojego profilu zamieszczam wam tutaj: https://www.instagram.com/kobaltowasowa/?hl=pl

Rodzaje kont

Konto można mieć prywatne, biznesowe (dla firm) oraz ogólnodostępne czyli widoczne dla wszystkich. Wiąże się to z pewnymi ograniczeniami, a z których początkujący użytkownik nie zdaje sobie sprawy.

Jeśli ustawimy konto jako prywatne (też tak miałam na początku) to niestety tracimy najwięcej. Osoby które wchodzą na nasz profil nie widzą w ogóle tego co wrzucamy. Mało tego, dodawanie #hasztagow mija się wtedy z celem. Bo i tak nie zwiększymy sobie realnych szans na wyszukiwanie naszych wpisów bo już na starcie blokujemy innym użytkownikom do nich dostęp. Do tego warto pisać komentarze, komentować prace innych, bo to zwiększa szanse że nasze konto nie jest sztucznym tzw.botem. A osoby których konta są prywatne - ja nie mam ochoty wchodzić w nie, prosić o wejście w ich profil bo to zajmuje dodatkowo mój cenny czas. A najczęściej jest tak że treści których w takim układzie nie widzę są po zatwierdzeniu wejścia wogole dla mnie nie interesujace i najczęściej sama po dwóch dniach przestaję obserwować taką osobę.

Konto ogólnodostępne jest więc świetnym sposobem by ktoś nas zauważył i stwierdził że robimy coś fajnego. To zupełne przeciwieństwo tego co napisałam powyżej.

Obserwowani na Instagramie

Najczęściej to są właśnie nasze zainteresowania. To co lubimy lub kim się inspirujemy. Dlatego tak ważny jest w nich porządek. Jeśli jest ich zbyt dużo na naszej liście to posty od tych osób tak bardzo przytłaczają nasz główny profil, że nasze własne posty znikają, stają się nie widoczne na głównej tablicy Instagrama dla innych. Dodam że główną tablica to ta z domkiem a nie widok samego naszego profilu.

Story
Nasze story powinno być spójne z tym co prezentujemy na swoim profilu. Można je robić w wielu aplikacjach, ja używam darmowych StoryArt oraz Wideoshop (taki program do scalania pojedynczych story w sekwencje np. 6 obrazkowe. Obecnie już niebawem powstaną u mnie nowe całkowicie okładki do stories, więc wyczekujcie ich, obserwujcie i dajcie znać czy są lepsze od tych tradycyjnych.

Książki Instagram czy warto?

Mam dwie, i nie żałuję zakupu. Jedyne co żałuję to że zdecydowałam się na nie tak późno, bowiem nie wszystkie porady na temat IG są naprawdę warte uwagi.

Miłego dnia 💙📷

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Instagram i sekwencja slajdów

Affinity photo - zmiana koloru ot tak!

Obiektyw 18-105 mm f3.5-5.6