Nauka profesjonalnego retuszu

Retusz zdjęcia to podstawa, a umiejętność poprawnej obróbki zdjęć to klucz do wejścia na wyższy lewel fotografii. Od dawna szukam kursów z retuszu, by usystematyzować swoją wiedzę z tego zakresu. Jestem w tej materii samoukiem. Nie obrabiając zdjęć codziennie bardzo szybko zapominamy co i jak, a wiele rzeczy umyka nam poprostu.  Sama nawet nie myśłałam że aż tyle.

Postanowiłam że do nauki wykorzystam darmowe kursy jakie można znaleść na popularnym kanale Youtube.  Kiedy uczymy się samemu to nie zdajemy sobie sprawy z ilości popełnianych błędów w procesie obróbki. Owszem mam kilka książek w tym temacie, jednak w żadnej nie opisują dokładnie całego procesu po kolei,  a opis dotyczy wyłącznie użytego narzędzia.
Autoportrety robię sobie od dawna. Są świetną alternatywą dla tych z was którzy nie mają możlwości fotografowania innych osób. Przecież najcierpliwszym modelem do ćwiczeń jesteśmy my sami.

Dziś pierwsze z moich zdjęć, które wziełam na ponowny retusz. Efekt  - mimo że retusz robiłam na szybko, przeszedł moje oczekiwania. Przede wszystkim  ponowne przerobienie materiałów wprowadziło mi porządek w mój dotyczasowy system pracy.

Poniżej przedstawiam wam zdjęcie, które już znacie, jednak po zastosowaniu pełnej fotograficznej obróbki ma zupełnie inny wyraz.




zdjęcie z lewej to wcześniejszy retusz w moim wykonaniu
oraz retuszu profesjonalny z prawej




Teraz, jak czas pozwoli spróbuję zrobić sobie zdjęcie specjalnie właśnie pod rerusz oraz dodać coś sprawdzonego od siebie. Z retuszem profesjonalnym jest tak, że uczymy się go całe życie. To bagaż doświadczeń, który buduje nasz fotograficzny styl.


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Instagram i sekwencja slajdów

Affinity photo - zmiana koloru ot tak!

Obiektyw 18-105 mm f3.5-5.6