Portretowo

Zdjęcia biznesowe
Part 2

Miała być sesja biznesowa, jednak podczas jej realizacji wyszło troszkę nieprzewidzianych sytuacji związanych z oświetleniem. Dla mnie to kolejna porcja nauki, ćwiczeń i zabawy ze światłem. Mimo, że ta sesja nie wyszła z założenia jak zakładałam, to jest dla mnie bardzo cenną lekcją na przyszłość i jestem z niej dumna.


W tej sesji wypróbowałam inne ustawienie świateł, inaczej pokierowałam parasolkami i efekt przeszedł moje oczekiwania. Po raz pierwszy użyłam srebrno-czarnej parasolki, która nieziemsko odbija światło. Jej przewaga nad białą parasolką jest taka, że lepiej widać od razu efekt padania światła i możemy od razu skorygować opcję "złego odbicia" poprzez podniesienie wyżej lub niżej naszej parasolki.

Ustawienie świateł
Troszkę pomógł mi artykuł jaki był w jednym z czasopism fotografia masterclass na temat: " Klasyczny portret czarno-biały" z nr 2/2015. Co prawda zależało mi na zachowaniu koloru w swoich zdjęciach i nie wykorzystałam wspomnianej opcji monochromatycznej dla zdjęć czarno-białych. Skupiłam się na mniej więcej takim samym ustawieniu świateł, z tą różnicą, że dodałam światło stałe dokładnie po przeciwnej stronie lapmy reporterskiej. W miarę jednolite szare tło to efekt wspomnianego przeze mnie na blogu w innych postach - użytego kawałka białej zwykłej ściany w wielu kombinacjach (bliżej lub dalej model od ściany).



Parametry:
f4, 1/30s, ISO200, lampa reporterska w trybie M,  1/8s


Sesja w biznesowym klimacie.

Zastosowałam:
1x parasolka biała
1x światło ciągłe
1x lampa reporterska
1x srebrno-czarna parasolka

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Affinity photo - zmiana koloru ot tak!

Instagram i sekwencja slajdów

Tło gnieciuch DIY