Preset w brązowych tonach dla zieleni

Oj wyzwanie to było dla mnie, naprawdę. Ale się udało! Mam swój własny preset w brązach, który zrobiłam w całości sama. Preset ten można modyfikować i będzie działać nie tylko w Affinity Photo, także w Lr, Ps, Gimp, Raw Therapee czyli tam gdzie w programie graficznym mamy najpopularniejsze krzywe!

Przedstawiam wam kilka zdjęć z before/after na gorąco. Już nie mogę doczekać się, kiedy wyruszę w plener by zrobić kilka zdjęć i przetestować te ustawienia na nowych świeżutkich zdjęciach! Ale się cieszę!

Prezentuje się zjawiskowo, do tego nie ucieka kolor skóry, po prostu jestem taka dumna z siebie. Co warto wiedzieć o tym presecie. Już piszę. 


Preset nie będzie wyglądać dobrze na zdjęciach które są kiepskiej jakości. Preset to nie ustawienia, które z średniej jakości, np. półostrego zdjęcia zrobią za nas całą robotę. O nie! Jeśli tak sądzicie, to sprowadzam was właśnie na ziemię. Zrobienie z zielonej trawy czy liści na drzewie brązów w przeróżnej gamie kolorystycznych brązów to wyzwanie na takiej samej zasadzie jak zrobienie z białej koszuli - każdy inny kolor. 


Te dwa zdjęcia w tym poście mocno pokazują tą zasadę - dobre jakościowo zdjęcie to dobra baza wyjściowa pod presety. Każdy bez wyjątku. To dlatego kiedy ściągamy darmowe presety, patrzymy jak są zbudowane to najczęściej nie pasują one do naszych zdjęć kompletnie. Zdjęcia w których aż huczy od białych przepaleń kompletnie się pod presety nie nadają i nawet po wstępnej próbie odratowania takich zdjęć nic z użycia takiego presetu nie wyjdzie. W ustawieniach przed nałożeniem tego presetu nic nie zmieniałam - po prostu przekopiowałam je na jedno i drugie zdjęcie. I tyle. 

A tu zdjęcie z użyciem tego presetu w pełnej okazałości. Dajcie znać czy wam się podoba, czy lubicie brązy, a jeśli tak to w jakim nasyceniu? 





Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Instagram i sekwencja slajdów

Affinity photo - zmiana koloru ot tak!

Obiektyw 18-105 mm f3.5-5.6