Nakładki własne z efektem prawdziwego śniegu

W sezonie wykorzystuje na maksa zimę. Planuje również zrobić to z innymi porami roku...



I tak sobie pomiędzy sesjami przeglądałam różne inspiracje na temat zimowej fotografii plenerowej, i stwierdziłam że niektóre fajne pomysły muszę wypróbować na już. Bo nie ma lepszego czasu na zdjęcia.

Jak zrobić takie nakładki znalazłam na jednym z tutoriali Irene Rudyk na YouTube. 

Nie miałam tylko tak dużego czarnego materiału. Pierwsza próba to wyniosłam zestaw do wieszania tła, jednak suszenie go potem z resztek śniegu sprawił że nie był to przemyślany pomysł. 

Na drugi dzień zrobiłam inaczej. Wzięłam tylko statyw, tło, pilot do wyzwalania i taśmę malarską. Jednak ona też się nie kleiła do betonowego płota zbyt dobrze. W zasadzie to się nie kleiła. Ale do drewnianego plotka już tak, więc wykorzystałam te deski i do nich przymocowałam drugiego dnia czarną tkaninę coś ok. 80x60cm.

Jak widzicie, można jak się chce. No i kiedy już ustawiłam aparat na f1.8, ISO 500 i czas chyba 1/350s okazało się że muszę mocno rozjaśnić ekspozycje +/- EV, by nie zwiększać ISO. 

Trochę pokombinować musiałam by czas był coś ok. 1/1250 s ale warto było. 

Jak już ustawiłam to było rzucanie śniegu z ziemi w górę, by sobie wolno spadał. Im mniej go było i wyżej był podrzucany tym lepsze efekty. Po ok. 15 min zabawy wróciłam do domu. Wyszło ponad 150 zdjęć nakładek, z czego najbardziej korzystniejszych śniegowych płatków mam ok. 80. 

Myślę że to wystarczy. Dodam jeszcze że wcześniej robiłam takie śniegowe rzeczy w programie graficznym poprzez przerabianie szumów, ale uwierzcie mi, efekt nie był tak naturalny jak ten z podrzucanego śniegu.

Dla tych co nie mają statywu, można wykonać takie nakładki również, ale wtedy prosicie o pomoc osoby do rzucania śniegu. Oczywiście nie włączamy AF, bo aparat będzie głupiał. Ja ustawiłam ostrość po czym ja zablokowalam.

Dajcie znać czy zamierzacie robić sobie takie nakładki czy wolicie tworzyć śnieg cyfrowo. 


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Instagram i sekwencja slajdów

Affinity photo - zmiana koloru ot tak!

Obiektyw 18-105 mm f3.5-5.6