Złoty brokat czyli tutorial na szybko

Witajcie. Dziś przeglądając wasze świąteczne scenki, świąteczne inspiracje trafiłam na zapytanie odnośnie nakładek i podglądałam sobie je w wersji PNG. Kiedy tak oglądałam te gotowe nakładki to stwierdziłam że zrobię sobie takie cudo sama. Kombinowałam i obmyślam, tak żeby moja nakładkę mógł zrobić każdy kto na tylko dowolny program graficzny.




Zatem do dzieła!

1. Odpalamy dowolny program graficzny. Ja żeby nakładka była duża zrobiłam ja w formacie wyjściowym zdjęcia, czyli 6000x4000 pix  - zgodnie z formatem mojego oryginalnego zdjęcia. Można zrobić wersję w pionie i poziomie. 

2. Ja sobie wyrysowałam gwiazdkę, ale można wyrysować dowolny kształt pędzlem o jednolitym kolorze. Malujemy kolorem dowolnym, bo tak naprawdę nie ma to znaczenia. Ja użyłam koloru czarnego. Zapisujemy nasz mały obrazek jako PNG. Teraz musimy sobie zapisać ten nasz wzór jako pędzel (brush). 



3. Ja pracuję na Affinity Photo, ale z tego co się orientuje to dla tych co pracują w PS będzie podobnie - czyli nasz wzorek musimy w menu edycja znaleźć coś w stylu "zdefiniuj ustawienia domyślne pędzla" . Dzięki czemu będziemy mogli zapisać nasz kształt jako pędzel. Będzie on widoczny w naszych pędzlach domyślnych na samym końcu listy. W GIMP również możemy sobie zmieniać wartości naszych pędzli. 

4. Teraz najfajniejsza zabawa. Musimy ustawić nasz pędzel (kształt gwiazdek u mnie) tak, by elementy były rozsunięte. W Affinity Photo klikamy dwa razy na ten pędzel i pojawi się tabelka, w której sobie dopasowujemy te elementy - w PS (wiem że korzystacie) to pewnie będą podobne ustawienia pędzla i jak dobrze pamiętam - zakładka "rozpraszanie" . 

5. No dobra. Mamy sobie namalowane gwiazdki i co dalej. Gdzie tu tekstura złota? A to już trzeba sobie znaleźć sobie z darmowych zdjęć fajny kolor złota i skopiować go na nasz plik. Potem przechodzę na warstwę z namalowanymi gwiazdkami i zaznaczam je (mam obwiednie, tzw. mrówki) . Kiedy przejdę na warstwę ze złotą teksturą wystarczy nacisnąć tylko Ctrl+C, a potem Ctrl+V i mamy gotowe złote gwiazdki z super teksturą. 



Będzie mi niezmiernie miło jeśli ten tutorial okazał się przydatny dla was. Jeśli tak to będzie mi miło jeśli dopiszecie w swoich postach, że ten tutorial i sposób na brokat jest ode mnie, czyli @kobaltowasowa na instagramie, możecie dodać również #otworzsieidziałaj #kreatywnyfotostartup. Tym samym zapraszam do swojej kreatywnej grupy Fotostartup kreatywny na FB. 

Jeśli coś jest niezrozumiałe to piszcie, na pewno dodam stosowne wyjaśnienia. 

Miłego wieczoru życzę :) 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Instagram i sekwencja slajdów

Affinity photo - zmiana koloru ot tak!

Obiektyw 18-105 mm f3.5-5.6