Sesja w złotym, granacie i butelkowej zieleni

W zasadzie o nakładkach "typu Gliter" było już u mnie tuż przed świętami, i o tym jak łatwo je zrobić samemu pisałam na instagramie, a na blogu znajdziecie ten tutorial wpisując "złoty brokat" przy okazji jednej z pierwszych moich pastelowych sesji. 


Dziś właśnie takie małe odświeżenie brokatu. Zatęskniłam za połączeniem granatu ze złotem, a że dziś raczej nie uda mi się zrobić w domowym zaciszu żadnej nowej sesji w takich kolorach - zatem moja nakładka przydała się i mam zupełnie nowe zdjęcia w takim troszkę noworocznym klimacie. 



Jak wspomniałam wcześniej te brokatowe nakładki nie zawsze będą pięknie się wpasowywać w nasze zdjęcia. Nie do każdej stylizacji pasuje przecież rozsypane konfetti. Złoto w zależności od odcienia nie z każdym kolorem i typem urody będzie współgrać. 


Dlaczego o tym piszę i przypominam jednocześnie? Bo kiedy widzimy tego typu zdjęcia, to od razu "każdy chce podobne mieć" a przecież typy urody są różne w tonacjach, więc złoto nie jest dla każdego. Mimo że daje super "sylwestrową" jak ja to nazywam oprawę - do do takich sesji trzeba podchodzić z głową. Poza danej modelki lub modela będzie równie ważna. Do jednych ujęć będzie super pasować a do drugich nie. Moim zdaniem takie nakładki świetnie nadają się do zdjęć najmłodszych. 


Sama osobiście wolę mieć własne zdjęcia bez tego typu nakładek, co nie znaczy że od czasu do czasu nie robię takich dla córki. Dzieci są w nich zakochane, a ja chyba wiem dlaczego... cóż każdy brokat się pięknie świeci, mieni i sprawia że nie jest nudno.  

Oczywiście można zrobić taki brokat samemu, można go kupić i faktycznie w realu dmuchać i rozrzucać tego typu konfettii na swoim fotograficznym planie, ale wtedy do zrealizowania takiej sesji zdjęciowej koniecznie potrzebny jest asystent, który rzuca, drugi odpowiednio kieruje powietrze na plan. Ale zapewniam wam że zbieranie go i ponowne rozdmuchiwanie nie będzie należało do przyjemnych :) no chyba że mamy go naprawdę w dużych ilościach i nie będziemy przejmować się ponownym zbieraniem go z naszego fotograficznego planu.



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Instagram i sekwencja slajdów

Affinity photo - zmiana koloru ot tak!

Obiektyw 18-105 mm f3.5-5.6