7 fotograficznych mitów i faktów które rozwijają

7 mitów i faktów na temat fotografii  które nie pomagają się rozwijać -  a które dają kopa do przodu.

Pewnie zastanawiałeś się nie raz, dlaczego po tylu próbach uwiecznienia czegoś lub kogoś na zdjęciu tobie – właśnie tobie nigdy nie wychodzi zamierzony efekt?
Myślisz… przecież dysponujesz tym samym sprzętem co druga osoba, przecież też używasz lampy a nawet statywu, a efekt jest nadal mizerny?

Oto kilka fotograficznych bolączek nie jednego początkującego fotoamatora (także kiedyś dotyczył i mnie). Postaraj się wyeliminować choć jedno w tygodniu. Zapraszam do lektury.

1. Dobry sprzęt to połowa sukcesu – MIT!
To człowiek robi zdjęcia, nie aparat. Jeśli coś ustawiłeś/łaś nie tak – aparat nie zrobi poprawnie zdjęcia. Ty myślisz za aparat – nie odwrotnie! Błędne myślenie zatrzyma cię w rozwoju na bardzo długo.

2. Podstawy fotografii są mi nie potrzebne – przecież potrafię robić zdjęcia. Tak – ale w pewnych sytuacjach wiedza ta jest ci niezbędna.

Niebawem pojawi się u mnie poradnik na temat podstaw fotografi :) zapraszam do śledzenia 

3. Czytanie instrukcji od aparatu – fakt. Jest potrzebna, bez znajomości jak i co ustawić nie nauczysz się robić zdjęć. Robienie pewnych kroków na „czuja” może tylko zaszkodzić twojemu sprzętowi. Sama czytam instrukcję i zawsze do niej wracam, mimo upływu lat, to nie wstyd.

4. Porady fotograficzne „wziętych fotografów” – MIT! Żaden dobrej klasy fotograf nie podzieli się z tobą jak doszedł do pewnego fotograficznego poziomu. Czy mistrz kuchni zdradza swoje sekretne przepisy? Owszem -  każdy fotograf podzieli się pewną częścią wiedzy z tobą (i ja to teraz robię) ale nie zdradzi ci jak zrobić zdjęcie. Poda najczęściej 1/125, f5.6 i czasem dopisze statyw lub wężyk spustowy. Reszty tajników na pewno ci nie poda, ponieważ musisz wypracować swój własny styl.

5. Oglądaj i oglądaj – fakt. Im więcej oglądasz zdjęć innych, tym szybciej opanujesz zasady kompozycji, podziałów i będziesz robić lepsze zdjęcia. W ten sposób budujesz poczucie smaku. (ja uwielbiam oglądać prace innych fotografów).

6. Robię kiepskie zdjęcia. Teksty typu: „moja strona nie ma żadnych obserwatorów”, „nie mam żadnych perspektyw”, „daleko mi do osoby XY” lub „bo nie pracuję z…” Znasz to narzekanie? - myślę że tak. To swego rodzaju MIT fotografa zrzędy. Jeśli chcesz być dobrym fotografem musisz zmienić swoje myślenie na temat własnej twórczości. Zacznij wierzyć że jesteś i możesz być kimś.

7. Nikt mnie nie zauważa, nie mam klientów. Nie zarabiam bo… i tysiąc innych wymówek. Na sukces trzeba zapracować. A im szybciej człowiek zacznie pracę nad sobą tym szybciej przyciągnie do siebie ludzi. Nie stój w miejscu, działaj!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Instagram i sekwencja slajdów

Affinity photo - zmiana koloru ot tak!

Obiektyw 18-105 mm f3.5-5.6