Jak zbudować kategorie tematyczne postów na blogu? (porada dla blogerów)

Witajcie!

Zmiany są dobre jeśli robi się je z głową!

Uświadomiłam sobie, że jeśli chcę ruszyć z tym co naprawdę sprawia mi frajdę i dotyczy to fotografii to muszę zacząć działać także marketingowo, a nie tylko fotograficznie  i graficznie (bo robię "dobre zdjęcia").

Temat na dziś to zmiany w moich etykietach - teraz już kategoriach tematycznych mojego bloga, które będą pojawiać się pod każdym napisanym postem.

Skąd taki pomysł? Przeglądam sporo marketingowych porad dotyczących blogosfery i tak trafiłam na blog Uli http://urszula-phelep.com, i przepadłam. Postanowiłam stworzyć na nowo swoje "etykiety", a dokładnie trzymać się zmienionej jakiś czas temu nazwy na "kategorie". Brzmi lepiej, prawda? Moim zdaniem dużo lepiej.

Przed zmianą na moim blogu miałam mnóstwo etykiet. Jednak zrezygnowałam z nich, wracałam i znów, potem je porzuciłam na dłużej (na szczęście przestałam ustawiać je w ciemno) i od pewnego czasu utrzymuję następujące kategorie: strona główna, about me, wyróżnienia, recenzje, technika i warsztat, portrety, fotografia produktowa. Ula uświadomiła mi że pisanie postów jest łatwiejsze, jeśli robimy to pod kategorie tematyczne na swoim blogu. Dzięki Ula, że trafiłam na twój blog!

Jak więc zbudować takie kategorie na blogspot.com?
Wpierw musimy przestać płakać że nie możemy kupić własnej domeny i hostingu tam gdzie chcemy, a na to przyjdzie czas. Blogspot posiada fajny sposób generowania "etykiet" które można w dowolny sposób tworzyć by kategoryzować dany post, co ułatwia bardzo wyszukiwanie treści na blogu, jak już wiecie.

To że każdy nowy post ma przypisaną przez nas etykietę to nic nadzwyczajenego, ważne jest by nie było tych etykiet całe mnóstwo. Warto je tworzyć z głową np. opisywać tylko najpopularniesze kategorie z własnej działalności. Stąd u mnie kategorie about me, wyróżnienia, recenzje, technika i warsztat, portrety, fotografia produktowa są wyróżnione na belce głównej. Cała sztuka polega na tym by pod kategorie wpisywać określone posty. Tak jak foldery na komputerze np. maj 2019/ podfolder zdjęcia z dnia xx/ itd ułatwia poruszanie się na blogu, tak kategorie sprawią że czytelność bloga powinna poszybować w górę.

Ba, my sami mając jasno sprecyzowane kategorie o czym chcemy pisać na blogu będziemy mogli nimi żonglować jak piłeczkami, np. o we wtorek to porada, a w czwartek np. newsletter i tu zaczyna budować się powoli moja powtarzalność wpisów, czego tak naprawdę mi brakowało od dawien dawna. Ważne by dany post który miał kategorie "porada" faktycznie tą poradę zawierał. I tyle. Nic odkrywczego a jak bardzo ułatwiło mi pisanie postów.

Jak podobają się wam moje zmiany? Koniecznie dajcie znać w komentarzach, bo dzięki nim mogę rozwinąć dla was swojego fotograficznego bloga.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Instagram i sekwencja slajdów

Affinity photo - zmiana koloru ot tak!

Obiektyw 18-105 mm f3.5-5.6