Pozycje dla blogera mój "must have"

książki które koniecznie musisz mieć na swojej półce

Zaczynasz myśleć o blogu jako małym zalążku swojego biznesu? Jeśli tak, to warto sięgnąć po kilka pozycji które sama przeczytałam i powiedziałam "wow" .

Pierwsza z nich Treść jest kluczowa (2012) to książka która powieruje cię jak pisać teksty. Szczerze - po prostu naprawdę dobra pozycja i nie żałuję wydanych na nią pieniędzy. Zamierzam właśnie podejść do nie po raz drugi.

Druga pozycja to książka Jak pisać żeby chcieli czytać (i kupować) (2018) i muszę powiedzieć że wymiata! Mimo że jest dużo cieńsza od pierwszej, jej treść jest naprawdę na wagę złota. Gratuluję autorowi - moim zdaniem książka naprawdę odniesie sukces.

Trzecia z nich w zasadzie znalazła się u mnie przypadkiem, po prostu będąc w księgarni przyciągła moją uwagę tak bardzo, że postanowiłam ją kupić. Dotyczy zarządzania czasem i planowania. Jestem w trakcie czytania jej, więc podsumowanie zbiorczę zrobię za jakiś czas w komentarzu poniżej.



Dlaczego o tym piszę? - przecież to blog fotograficzny, a nie miejsce na recenzję książek. Już wyjaśniam.

Kiedy zaczynasz myśleć o tym by twój blog stał się twoim małym biznesem, zaczynasz patrzeć inaczej na to co robisz, piszesz. Zaczynasz szukać porad na innych blogach, szukasz z automatu ludzi którzy przed tobą "wpadli na pomysł zamiany własnego bloga w biznes", potem wykupili domeny, mają obecnie firmy. Im się udało, bo nie bali się spróbować. Takich cennych porad, szczerych jak szukasz, obmyślasz jak zacząć czerpać korzyści z tego co potrafisz zaoferować światu jest bardzo mało.

Naprawdę, uwierz mi, praktycznie garstka ludzi dzieli się swoją wiedzą, pasją, początkami własnej działalności. Na początku boisz się o tym nawet powiedzieć komukolwiek, bo co zrobisz jak się nie uda? Tak bardzo boimy się opini innych że przestajemy dążyć do realizacji własnych marzeń, które jak to napisał w swoim darmowym E-booku Przestań jęczeć i weź się wreszcie do roboty Bartek Popiel - pozostają wyłącznie marzeniami.


Od niedawna zaczynam uczyć się jak należy pisać teksty na bloga, by były lepsze w odbiorze. By ktoś zechciał je przeczytać, bo bez ludzi nie zrealizuję własnych marzeń o studiu. Czy mi się uda? - tego nie wiem, okaże się za kilka ładnych lat. O tym jak przygotować zdjęcia na blogi mogłabym napisać książkę. Na co zwrócić uwagę? czy jaką rzecz na nich przedstawić by pasowała do tekstu. Jednak mimo że dobre zdjęcie napędza dobry artykuł, to tekst do niego musi być wisienką na torcie. Tego można się nauczyć. Także zachęcam do sięgnięcia do wymienionych pozycji.

Jeśli znasz jakieś ciekawe pozycje, które każdy blogger powinien znać, to śmiało, poleć mi jakąś fajną pozycję w komentarzu poniżej, będę ci bardzo wdzięczna, więc dziękuję z góry :)

Komentarze

  1. Nie znałam pozycji "codziennie o krok do przodu..." i jestem zaciekawiona. Już dodałam sobie do listy książek do przeczytania. Od siebie polecam Magię słów. Bardzo fajnie się czyta i dużo konkretów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam tę książkę, naprawdę warto mieć ją w swojej biblioteczce. Pozdrawiam i życzę miłego dnia :)

      Usuń
  2. Tematyka, która bardzo mnie interesuje, chodź książki nie przeczytałam w tym temacie ani jednej.
    "Doszkalam" się w dziedzinach blogowych internetowo. :) Jest wiele ciekawych artykułów pisanych przez blogowych twórców. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Optymistyczna Kobieta - sama zaczynam czytać od niedawna tego typu książki. Mimo że mamy mnóstwo darmowych publikacji pisanych przez blogowych twórców to jednak nie znalazłam wśród nich treści pomocnych, po prostu nie trafiłam na nie. A wyżej wspomniane książki dały mi odpowiedź jak blogować efektywnie. Jeśli masz jakieś sprawdzone blogi e-marketingu to możesz śmiało pisać.

      Usuń
  3. Książka Artura Jabłońskiego to złoto! Kupiłam ją za chyba 15 złotych, ale warta jest o wiele więcej. Umówmy się, autor mógł to wszystko zmieścić na 3x większej powierzchni, Ale zrobił to idealnie. Ja polecam książki Jasona Hunta, które dają do myślenia (np historie blogerek, które dziś zarabiają miliony, a kiedyś robiły bariery za pastę). Warto.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta książka jest fenomenalna. Przyznam się że zastosowałam tylko 3 rady Artura, a mój blog nagle zaczął zyskiwać czytelników :) a o wspominanych książkach słyszałam również że warte zakupu, miłego wieczoru :)

      Usuń
  4. Ciekawe książki, też mnie te tematy interesują, tylko nie wiem czy akurat by mówiły o tym czego szukam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. krystynabozenna napisz proszę co i jaka tematyka cię interesuje może postaram się powiedzieć czy znajdziesz to w tych pozycjach :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Affinity photo - zmiana koloru ot tak!

Instagram i sekwencja slajdów

Tło gnieciuch DIY