Lustrzanka, hybryda, kompakt czy telefon komórkowy?

Czym robić zdjęcia, czyli krótko o tym co warto wybrać, a o czym nikt mi nie powiedział kiedy kupowałam swój pierwszy aparat?

Dylemat co kupić, co wybrać.

Pierwszy aparat cyfrowy jaki miałam to był Fuji Film S5700, mała, poręczna hybryda, z niezłym bo 10-krotnym zoomem. Mam go do dziś. Czym się wtedy kierowałam? Marzyłam o własnych bazach zdjęć, w różnej kategorii tematycznej, ba nawet próbowałam taką stworzyć. Nie miałam wtedy dostępu do Internetu i nie wiedziałam, że takie bazy już od dawna są na świecie. Było to kilka lat temu i sądziłam, że taki aparat zaspokoi moje fotograficzne zapędy. Wiedziałam już co chcę fotografować i na tym się skupiałam, miałam uzbierane pieniążki i do dziś pamiętam ten dzień kiedy kupiłam za ok 900 zł tą hybrydkę. Pracowałam z nią aż 7 lat!

A teraz powiem ci na co tak naprawdę zwrócić uwagę przy zakupie sprzętu foto. Masz dwie możliwości, z czego tą pierwszą odrzucasz na początku.

1. Zakup najbardziej popularnej lustrzanki w danym roku.
2. Zakup aparatu którego możliwości wykorzystasz w 101%.

Niestety jesteśmy tak bombardowani informacjami i nowymi technologiami, że naprawdę trudno jest się zdecydować na którąś z nich.

LUSTRZANKA
Nie będę rozpisywać się nad tym co lepsze i który model. Jedyne na co musisz brać poprawkę to system w jakim kupujesz dany sprzęt. Tak, system Nikona, Canona, Pentaxa, Olympusa, Sony itd. Od tego będzie zależało jakie obiektywy wybierzesz, a te z kolei są dopasowane do tego co zamierzasz fotografować.

Obiektywy - nie sugeruj się że ceny obiektywów X-firmy są tańsze od drugiej - rynek się zmienia i za np 2 lata okaże się że sytuacja jest zupełnie odwrotna. Ja sugerowałam się tym jak kupowałam pierwszą lustrzankę - teraz wiem, że niepotrzebnie.

HYBRYDA
To aparat bez lustra. Również zrobisz nim super zdjęcia, są świetne technologicznie (teraz bardzo rozwinął się system Sony). Potencjalna osoba z ulicy jak popatrzy na odbitkę wykonaną aparatem hybrydowym a lusterkiem - szczerze ? - nie zauważy różnicy.

TELEFON KOMÓRKOWY
Bardzo popularna forma robienia zdjęć, jest lekki, poręczny. Idealny do fotograficznych zapisek, wrzucania postów na Insta czy do internetu. Sama korzystam bo jest szybko i celnie.

Ważne by dostosować aparat do swoich możliwości fotograficznych (umiejętności). Uwierz nie ma sensu kupować nowego aparatu za kilka tysięcy bo za rok będzie już przestarzały a ty zaczniesz płakać że wydałaś tyle pieniążków. Starsze modele są naprawdę ekstra i nie ujmują niczym jakości zrobionych zdjęć. Uwierz, naprawdę tak jest.

Wybrałam system Nikon jednak podpinam także do swojego aparatu manualne obiektywy M42 które kupiłam za bardzo niewielkie pieniądze (trzeba mieć doświadczenie i znać tryb M perfekcyjnie). Na szybkie sesje wykorzystuję jedynie obiektyw 18-105mm który mimo że ciemny nigdy mnie nie zawiódł.

Jeśli nadal nie wiesz co wybrać to wybierz opcję poniżej:

3. Kup aparat taki na jaki cię stać w danej chwili.

Dlaczego? Ponieważ mając nawet najprostrzy kompakt już zaczynasz uczyć się kompozycji, reguł i podstaw w fotografii a tym samym robisz coraz lepsze zdjęcia. Nie marnujesz czasu. Poza tym nie wiesz, czy robienie zdjęć zapali w tobie bakcyla na miarę światowej klasy fotografów, więc nie ma sensu kupować czegoś co będzie tylko przykrywał kurz.

Z systemu nikona aparaty warte uwagi: D3100, D3400, D5600, D7200, powyżej ceny są już powalające. Warto mimo to poczekać na okazję typu BlackFriday (listopad) bo ceny sprzętu foto spadają o ponad połowę i można kupić aparat w bardzo korzystnej cenie.

Jeśli jesteś z Łodzi to zapraszam cię do odwiedzenia Targów Fotograficznych, w dniach 23-25 maja 2019, to super impreza gdzie można wypróbować wiele fotograficznego sprzętu (w tamtym roku był jeden dzień  dla amatorów). Link na co zwracać uwagę na tego typu imprezie TU.

Jeśli ten post był dla ciebie przydatny, zostaw komentarz poniżej, za każde miłe słowa z góry dziękuję. Miłego dnia!

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Instagram i sekwencja slajdów

Affinity photo - zmiana koloru ot tak!

Obiektyw 18-105 mm f3.5-5.6