Zdjęcia na bloga - podstawy

Jak przygotować zdjęcia na bloga - dla początkujących bloggerów i nie tylko

Temat stary jak świat. Wrzucasz tekst, zdjęcie i czekasz na feedback. Ten nie przychodzi, sprawdzasz pocztę, ruch na blogu, cisza... pojawia się pytanie co zrobiłam nie tak?

Sama stoję na tym etapie, gdzie oddzew mojego bloga jest bardzo bardzo mizerny. Nie wiem skąd się to bierze? Jak mam zachęcić was do aktywnego komentowania kiedy odnoszę wrażenie że nikt mnie nie czyta. 

Jeśli problem dotyczy również i twojego bloga, daj znać w komentarzu co zobisz, by przyciągnąć do siebie tłumy.

Oto moja lista rzeczy, które zmieniają się na moim blogu i mam nadzieję że przyciągną cię na dłużej. Chciałabym żebyś został tu na dłużej, niż tylko 3-4 sekundy po przeczytaniu pierwszych linijek tego posta.

1. Blog to treść, którą należy przygotować właściwie.
2. Treść jest kluczem do sukcesu, ale dobre zdjęcie jest wisienką na torcie.
3. Powtarzalność.
4. Dodaj coś od siebie :)

Dziś podpowiem ci jak zrobić dobre zdjęcie, które będzie fajnym uzupełnieniem prezentowanych treści.  Zrobienie dobrego zdjęcia to nie naciśnięcie tylko guzika w twoim aparacie, to coś więcej. Zdjęcie musi być powiązane z tym, co chcesz powiedzieć, o czym chcesz poinformować. Jeśli będzie to zaproszenie na kawę w jakiejś kawiarni - niech przedstawia chociaż fragment ciebie w takim miejscu itp.




Zdjęcie może być wykonane różną metodą (komórka, aparat cyfrowy, aparat analogowy - tak są jeszcze tacy foto maniacy w erze cyfrówek). Jednak w blogosferze i innych mediach społecznościowych zauważyłam że lepiej jest jak zdjęcie bedzie jasne, nawiązujące do designu, który jest akurat w modzie. Taki modny trend pozwoli więc na lepszy odbiór, zachęci do wejścia i przeczytania dalszej częsci twojego posta. Jak zrobić jasne zdjęcie na bloga, facebooka lub ogólnie do internetu - tutorial gotowy za darmo, bez zapisywania się na newsletter masz TUTAJ.

Ostatni punkt to powtarzalność twoich treści, powtarzalność zdjęć. A kto powiedział że stale musisz pisać i wymyslać nowe posty? Możesz aktualizować swoje przemyślenia, dodawać lepsze zdjęcia i od nowa prowadzić reaktywację swoich wpisów. Do takiego planowania przyda się porządny dziennik BuJo, link jak to wygląda u mnie masz TU.

Jak widzicie zdjęcie czyli dzisiejsza "wisienka na torcie" jest u mnie na drugim miejscu. Dodam, że będąc fotografem wcale nie jest tak prosto wywiązać się z obietnicy fajnych zdjęć. Sesje na których są osoby portretowane są wyzwaniem, ale w dobie internetu nie każdy godzi się na publikację wizerunku. Dlatego najlepszym patentem są zdjęcia uniwersalne, takie jak: kwiaty, własne zapiski, dzienniki, plany wydarzeń czy mapy myśli itp. Rzeczy których nie musisz pytać o zgodę by je udostępnić w sieci.

Oczywiście większość z was powie: "ma aparat i się wymądrza"  - większość zdjęć odkąd urodziła się córka robię aparatem w telefonie, ponieważ jest sprawniej i szybciej uchwycić daną myśl.

Jeśli ten wpis był dla ciebie wartościowy i chcesz dostawać więcej takich materiałów to zapraszam cię do polubienia mojego bloga i dołączenia do grupy subskrybentów, także na FB (@annadeptuła.fotografia) Z każdej formy subskrybcji (newsletter) zrezygnować możesz w każdej chwili.

Udanego tygodnia :)

Komentarze

  1. Masz rację ! zdjęcia to jest moc w przekazie, to samo tyczy się video oraz relacji na żywo. Sama należę do tych, którzy wciąż są zajarani analogowymi zdjęciami, robię je w podróży i zastanawiam się, czy Twoja porada również tyczy się tej dziedziny blogowania ? Jasne zdjęcia z podróży dość mocno zawężają możliwości, ale warto znać realia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Patrycja, ale mi dałaś do myślenia. Dziękuję, bo mam nad czym pracować dzięki twojemu komentarzowi. Myślę że zdjęcia jasne mają przewagę jednak. Generalnie ciemniejsze zdjęcia mają podkreślić dramatyzm, dlatego dobrze wypadają w m.in. reportażach. Zdjęcia podróżnicze wyrażą lepiej jakąś historię - więc od razu nasuwają mi się fotograficzne utarte stereotypy, które kiedyś ktoś tam powiedział. Przede wszystkim pojęcie "jasne zdjęcie" to niekoniecznie tonące w bielach, tylko takie które ma więcej (moim zdaniem niż 60% tonów jasnych) parti jaśniejszych, gdzie ta przewaga jest znacząca. Zresztą spójrz na swoje zdjęciaw mediach społecznościowych i zobacz, które są bardziej klikalne - jasne czy ciemne? U mnie większa klikalność stoi za jasnymi, stąd wpis. Zdjęcia w plenerze rządzą się innymi troszkę prawami, bo borykasz się z ciągle zmieniającym się światłem. Plusem fotografowania w plenerze jest to że zawsze masz naturalne światło.

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Instagram i sekwencja slajdów

Affinity photo - zmiana koloru ot tak!

Obiektyw 18-105 mm f3.5-5.6