Audyt własnego bloga, ed.I

W przed ostatnim dniu 2019 roku postanowiłam krytycznie przyjrzeć się swoim postom na blogu i przeprowadzić małe podsumowanie korzyści, zalet i plusów, a także poruszyć minusy. Audyt to takie trudne słowo, które chyba od razu narzuca nam myślenie biznesowe, że jeśli jest kontrola, to na pewno coś jest nie tak. A tak naprawdę to wszystko jest w porządku i nigdy nie było lepiej. Takie kontrole powinnyśmy robić sobie sami co miesiąc, jeśli chcemy prowadzić w przyszłości (mieć swoją) prężnie działającą działalność nierejestrowaną.

Udało mi się naprawdę poruszyć wiele tematów. Mogę śmiało powiedzieć, że nawet zrealizowałam więcej niż zakładałam. Ale o tym przeczytacie w podsumowaniu roku 2019 już jutro.

Co zatem sprawdzić można na blogu, skoro pisze się go na razie powiedzmy dla przyjemności? Przede wszystkim działające linki, obrazki, zdjęcia które się nie linkują, są stare lub przede wszystkim nieaktualne artykuły. Moja wiedza rośnie, rozwijam się i stąd zmienia się również moje podejście do pisanych przeze mnie artykułów.

Napisanie do przodu 90 tematów na mojego bloga to niezły wyczyn. Tematami z kwartału listopad, grudzień, styczeń mogę "żonglować" jak piłeczkami, które nigdy się nie znudzą. To wielkie ułatwienie, z którego jestem dumna, naprawdę dumna. Będąc mamą to niezły wyczyn, a jeszcze większy sukces, że te planowe z grudnia'19 praktycznie wszystkie udało mi się opublikować.


Na pewno lepsze zarządzanie czasem w 2019 roku niż w roku ubiegłym dało mi tak super ekstra rezultat. Może dla kogoś to nie będzie wielki wyczyn, ale ja po takich podsumowaniach widzę, że mimo że "nie zrobiłam wiele" - to małymi krokami przesuwam się naprzód. Jestem mega dumna z 2019 roku i ilości odbytych sesji zdjęciowych w plenerze. Mam nadzieję że w 2020 uda mi się zrealizować ich więcej i że nie będą to tylko sesje TFP.

Jestem dumna, że pojawiło się tu sporo wpisów na temat bardziej osobisty, szczery, tak jak to fotografowanie naprawdę wygląda, kiedy jest się pełną mamą wychowującą maluszka i marzącą by wreszcie na działalność nierejestrowana rozkwitła (DN liczona jest od pierwszego płatnego klienta, a nie jak myślałam wcześniej zrobionych biznesplanów i cenników, wizytówek).

Na pewno chciałabym tą szczerość wpisów utrzymać, bo takich blogów fotograficznych, kiedy ktoś chce przejść na DN w fotografii jest naprawdę mało. A jeśli są to nikt nie pisze o tym, jak trudne są właśnie te początki.

Na pewno warto wpisywać w wyszukiwarkę na blogu, ponieważ działa ona na zasadzie etykiet (o czym mało kto wie) , a one ułatwiają poruszanie się na blog-spocie. Najbardziej popularne serie etykiet możecie zobaczyć poniżej. Na blogu nie mam już możliwości wyświetlenia ich w bocznej kolumnie.

100 radosnych dniAkcesoria fotograficzne_studioarticleAuto Chinon 1.7autoportretybackstage; sesjabiznesowa; biznesowalifestyle;BOKEHBuJoBullet journalCień i światłodetale jesiennedetale świąteczne 2019detale wiosennedetale zimoweDREAMMAKERfotografia kulinarnafotografia ślubnaFotografia ulicznafotograficzne DIYgadżet dla fotografahejtINSTAGRAMjaka lustrzanka do zdjęćkobiecafotoszkołakreatywnyfotostartupkrytykakryzys w fotografiiksiążkilampa błyskowalampa błyskowa w plenerzeLowKeyM42MAKROmateriały do sesjimiejsca na sesjeNewsletterNIE-fotogenicznośćniefotegeniczniNOMINACJENOTATKIobiektyw 18-105mmOBIEKTYWY M42planowanieplanowanie sesji fotoplaster mioduDIYplecaki fotograficznepodsumowanieporadyPORTFOLIO FOTOGRAFAprawo a portfolio fotografiaprezenty świąteczneProgress czyli rozwójprzebieg migawkiprzygotowania do sesji zdjęciowychreportażSesja ciążowasesja portretowaSesja z modelkąsesje dzieci i noworodkówsesje-jesieńspotkanienapstrykanieSPRZĘTsrebrnablendaświadomy fotografświadomy klientTargi Foto-Videotematy na jesieńTFPutrata danychWARSZTATwłasnyrozwójWYRÓŻNIENIAwywiadwyzwanie fotograficzne;zadania na kreatywnośćzdjęciazdjęcia czarno-białe (B&W)zdjęcia krajobrazowezdjęcia produktowezdjęciowa sesja rodzinna

Co jeszcze? Na koniec na pewno chciałabym usprawnić swoją pracę, ale to już muszę do was skierować swoje słowa. Co uważacie że powinnam wprowadzić a co definitywnie wyrzucić z swojego bloga?

Regularność postów - od nowego 2020 zamierzam to usprawnić, jak  i wprowadzić kobaltowe detale.


Pozdrawiam serdecznie

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Instagram i sekwencja slajdów

Affinity photo - zmiana koloru ot tak!

Obiektyw 18-105 mm f3.5-5.6