Jak poprawić wizerunek na zdjęciach w kilka chwil?

O wizerunku i o tym jak dobrze wyglądać na zdjęciach i co zrobić by tak było faktycznie wiedzą tylko osoby, które fotografują ludzi, robią reportaże ślubne czy też zajmują się samymi portretami. Poruszałam ten temat wiele razy na moim blogu, a wpis o tym jak przygotować się na sesję znajdziecie u mnie TU oraz zaraz po lewej stronie mojego bloga.

Czasem wystarczy posłuchanie fotografa, który ma zupełnie odmienne spojrzenie na otoczenie - link TU.  Jednak wiem jak w praktyce jest to czasem bardzo bardzo trudne, by zastosować się nagle do tych wszystkich złotych rad, które mówi fotograf na najczęściej pierwszej w swoim życiu sesji zdjęciowej.

Kiedy idę w poszukiwaniu inspiracji ulicą widzę mnóstwo fajnych ludzi, którzy byliby świetnymi modelami czy modelkami na zdjęciach. Wiem też że ci obcy, zupełnie mi nieznani ludzie zupełnie nie zdają sobie sprawy z ich wyjątkowości. Przecież na co dzień nie pracują w modelingu, nie chodzą na castingi, tylko pracują, wychowują dzieci, mają domy, rodziny, własne cele i marzenia. Są zwyczajni, a jednak wyjątkowi.

IM MNIEJ NA ZDJĘCIU TYM LEPIEJ
moja dewiza kiedy robię zdjęcia dla was - nie komplikuj!


Od dawna powtarzam że na zdjęciach dwa kolory wychodzą najlepiej. W miarę możliwości staram się wdrażać tą zasadę w swoje portfolio, jednak nie zawsze łatwo jest przekonać o tym przypadkowych, nie znanych mi ludzi.

Kiedy prosi się kogoś o zrobienie zdjęcia, to nie oczekuję się umiejętności pozowania rodem z świata modelingu. Oczekuje i mam skrytą nadzieję  na otworzenie się przed fotografem i pokazanie własnych emocji, a nie skupiania się na tym, że ktoś mi będzie robić zdjęcie. Dlatego nadmierna stylizacja przed przyjściem na sesje nie jest wskazana. Nie wiem czy wiecie, ale wizerunek można dosłownie poprawić w kilka chwil, i naprawdę nie ma znaczenia tu make up zrobiony przez stylistkę czy ubranie z najdroższego butiku. Dobre zdjęcie pokaże twoje wnętrze. Dobre zdjęcie to takie na którym będziesz czuć się świetnie w swojej roli, nie przymuszonej modą i stylizacją.

Wystarczy tylko dobre światło, które zbuduje obraz. W zasadzie to ono decyduje o tym czy podkreślimy wiek osoby czy też ją odmłodzimy, a może dodamy jej lekkości czy bardziej dynamicznego charakteru.

Nie potrzebna jest wyszukana stylizacja - zawsze o tym mówię kiedy osoby pytają mnie jak się ubrać na sesje. Odpowiadam tak, by dobrze się czuć, nie narzekać na bolące nogi w zbyt wysokich szpilkach czy na zbyt niską temperaturę bo ubrałaś (łeś) się nie stosownie do pogody.

Kiedy zapraszam na sesję zdjęciową to nie oczekuję że będziesz posiadać doświadczenie w pozowaniu. Zamiast skupiać się na tym - po prostu zamień się w słuch i bądź od początku do końca sobą. Udawanie kogoś kim się nie jest wyjdzie na zdjęciu, które wieje wtedy sztucznością i inne osoby widząc takie zdjęcie będą mówić że "wyszło się nienaturalnie, jak nie ja".

NIE MAM ZŁOTEGO ŚRODKA ANI MÓJ APARAT NIE JEST CZARODZIEJSKĄ RÓŻDŻKĄ za pomocą której znikną wszelkie mankamenty i kompleksy które posiadasz. Szczerze - fotograf w ogóle nie zwraca na to uwagi, a interesuje go wyłącznie światło, które wydobywa z ciebie piękno. Owszem mogę wysłuchać że lepiej czujesz się z profilu lub z boku ale najczęściej tego typu obiekcje człowiek posiada ponieważ  jak powiedziała mi na jednej sesji zwykła dziewczyna "nikt wcześniej jak dotąd nie zrobił jej dobrego zdjęcia" . 

Zamiast ciągle mówić że "źle wychodzi się na zdjęciach" - rusz pupę z kanapy i umów się na sesję zdjęciową do fotografa. Poza tym to super fun, sporo radości i uwierzenia w siebie że jest się wielkim (wzrasta poczucie własnej wartości).

Podsumowanie:

  • po prostu bądź sobą, nic nie poprawiaj,  a wyjdziesz zjawiskowo na zdjęciu,
  • posłuchaj rad fotografa - posiadam wiedzę i umiejętności w tym zakresie, 
  • po prostu przyjdź na sesję, a przekonasz się że było warto!


Obecnie pracuję nad rozbudową swojego portfolio i organizuję sesje dla par (dziewczyna i chłopak) więc jeśli jesteście zainteresowani to odsyłam do kontaktu poprzez messenger @kobaltowasowa fotografia to zapraszam serdecznie. Sesja do portfolio obejmuje 10 zdjęć pod media społecznościowe, i jest całkowicie darmowa. Wymagam jedynie zgody na publikację wizerunku.

Linki:
Facebook @annadeptula.fotografia

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Affinity photo - zmiana koloru ot tak!

Instagram i sekwencja slajdów

Tło gnieciuch DIY