Wartościowe inspiracje

Inspiracja potrafi być bardzo wartościowa, nieść sporo dobrego niezależnie od tego czym tak naprawdę się zajmujemy. Dobrą inspiracje mogę dopasować pod siebie i fotografię tak, że niczym elastyczna guma wpasowuje się w moje portfolio i sprawia że nabiera ono innego wymiaru. Wtedy mówię że inspiracja jest wartościowa.


Inspirują mnie poradniki, czasopisma fotograficzne oraz najzwyklejsze czasopisma z branży ślubnej lub modowej jak np. VOGUE czy Moda ślubna. Najczęściej jednak korzystam z instagrama i printerest bo tam, zapisywane zdjęcia mam od razu widoczne w telefonie, a ten jest pod ręką. 

Ale przejdźmy do wartości jakie możemy czerpać z dobrej inspiracji. Pierwsze co to patrzę na oczy fotografowanej osoby, bo po nich od razu widzę jak ułożone było oświetlenie dla danej sceny. Patrzenie w sposób 'o jakie fajne zdjecie' nic nie wnosi do naszego warsztatu i nie sprawi że takie zdjęcia będziemy sami robić. 

Inspirują mnie także ludzie. Czasem podczas zwykłej rozmowy podpowiedzą, nadadzą kierunek który potem jest jak znalazł przy pierwszej nadajacej się okazji. 

Bezwartościowa inspiracja to taka która nie wnosi nic w nasz rozwój. To brak analizy zdjęcia lub obrazu które jest dla nas wzorem. 

Pamiętam jak za czasów studiów na historii sztuki robiło się analizę obrazu. Nie sądziłam że przyda się mi ona do fotografii. 

  • Popatrz skąd pada światło 
  • Jaki jest motyw przewodni obrazu
  • Co jest dodatkiem do "wisienka na torcie" 
I spróbuj zrobić podobne zdjęcie u siebie. Ważne by cienie nie kłóciły sie ze sobą, zdarza się to kiedy źle ustawi się światła w studio i model nie podąża za światłem (naturalna rzecz człowieka to patrzenie w stronę światła). 

Inspiracje są zmienne, ale krążą wokoło twojego stylu. Jeśli nie umiesz go odkryć zbieranie inspiracji pomoże Ci znaleść twój własny styl. Stylem może być kolorystyka, kompozycja, czy wprowadzenie jakiegoś jednego detalu na zdjeciach które robisz (np. ten sam obiekt). Warto zbierać inspiracje i zapisywać pomysły. 

Dla mnie inspiracje dają mi mnóstwo motywacji do działania. 

Dajcie koniecznie znać czym dla was jest inspiracja, czy jest wam pomocna w waszych działaniach, rozwija waszą kreatywność czy wręcz przeciwnie: blokuje was i ogranicza już na starcie. 







Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Instagram i sekwencja slajdów

Affinity photo - zmiana koloru ot tak!

Obiektyw 18-105 mm f3.5-5.6