Buduje własną mapę wartości dla własnego produktu - zbieram pytania

Kiedy podjęłam w kwietniu tego roku decyzje o rozkręceniu mojego fotograficznego bloga tak naprawdę chciałam pozyskać odpowiedzi i szybkie wyniki na to jak skutecznie znaleźć swoich klientów w oraz jak przejść z grupy darmowej promocji do grupy potencjalnych klientów.

Skupianie się wyłącznie na grupie darmowej klientów (promocja) nie dało mi długofalowych efektów. Zazwyczaj kończyły się one po pierwszym spotkaniu. Osoby które mnie nie znają, nie mają swoje wartości i nie znajdowały u mnie  nic co by je zainteresowało na dłużej (poza kilkoma opracowanymi poradami) a ich jedyną korzyścią  u mnie były darmowe zdjecia TFP. Czas to zmienić!

Piękne zdjęcia w portfolio obecnie są w każdej ofercie fotografa w moim mieście. Dlatego nie chcę by ta wartość była tą decyzyjną, która przychodzi  na myśl potencjalnej osobie, przy wyborze fotografa bo "robi piękne zdjęcia". Tak mają wypisane wszyscy. 

Mam już prawie gotową dla was ofertę korzyści, którą  opracowuje z myślą o was, zabieganych, zapracowanych, tych którzy naprawdę mają mało czasu w ciągu dnia a marzą o profesjonalnej sesji zdjęciowej.

Myślałam również, po zrealizowanych sesjach TFP (było ich aż 11 w ciągu niespełna 3 miesięcy) że ciągle czegoś brakowało w moim sposobie działania i opracowanej strategii. Myliłam się. Wszystko jest u mnie w jak najlepszym porządku. 

W tym miesiącu dostałam olśnienia i kiedy otrzymałam pierwszą szczerą opinie o swoich zdjęciach zrozumiałam że absolutnie nic im nie brakuje, są wyjątkowe. Jedyną luką była moja mała wiedza odnośnie marketingu i samego procesu sprzedaży i to że nie uderzam do tej grupy do której chciałabym się dostać.

Wrzesień będzie wiec u mnie miesiącem, któremu pod kątem sprzedaży i opracowania własnych wartości poświecę więc sporo uwagi, stąd spodziewajcie się troszkę postów w tym temacie. 

Jak napisałam wcześniej, opinia na temat moich zdjęć od jednego fotografów dała mi lepszy obraz siebie oraz motywacje, by bardziej dopracować swoje plany. Takich pomocnych osób było znacznie więcej, ku mojemu zaskoczeniu. Warto zasięgnąć opinii innych ludzi i wyjść poza ramy swojego myślenia. 

Niebawem powstanie tu moja własna mapa wartości mojego produktu oraz cech które pozwolą wam poznać bardziej moją ofertę. 

Dzięki niej będziecie mieć możliwość lepszego obrazu tego, czym zajmuje się na co dzień, co chciałabym rozwijać w niedalekiej przyszłości.

Oczywiście jeśli chcecie mi pomóc w tworzeniu koncepcji mojej usługi to zapraszam do podzielenia się ze mną tym, co jest dla was ważne, kiedy wybieracie się fotografa lub jeśli szukacie tego idealnego. 

1. Czym kierujecie się przy wyborze?
2. Jaka główna korzyść decyduje, że realizujecie sesję zdjęciową u danej osoby? 

U mnie jest to poprawa samopoczucia, otworzenie się na rozwój i zmianę. A jak jest u was? Co stoi za tym że zdjęcia mają dla was znaczenie? Jakie ono jest?

Moja lista pytań ciągle się powiększa, byłabym bardzo wdzięczna za konstruktywne komentarze, ba nawet same przykładowe pytania jakie nasuwają wam się kiedy ktoś powie "usługa fotograficzna w waszym mieście". Zatem komentujcie, pytajcie a ja postaram się odpowiedzieć w miarę możliwości najszybciej jak się da :)

Miłego dnia

Komentarze

  1. Bardzo ciekawy wpis ja jeszcze nie mam sprecyzowanych planów odnośnie fotografii.
    Nie planuje na razie sprzedaży swoich prac ale chcę się szkolić w dziedzinie portretowej.
    Jak również interesuję mnie architektura oraz krajobraz.
    Życzę tobie powodzenia w tych planach i wdrażaniu ich w twoim życiu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za podzielenie się ze mną tym, co interesuję cię w twoim życiu. Zawsze można połączyć portrety i robić je w plenerze (architektura lub krajobraz). Mam nadzieję że twoje pasje również się rozwiną a plany fotograficzne same się odnajdą. Miłego dnia :)

      Usuń
    2. Mam takie plany połączyć pasję portretową z planami podróży i fotografii.

      Usuń
    3. Bardzo dobry pomysł, a czy coś stoi na przeszkodzie, która od tego pomysłu cię oddala? Jeśli nie to zabieraj się do działania :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Instagram i sekwencja slajdów

Affinity photo - zmiana koloru ot tak!

Obiektyw 18-105 mm f3.5-5.6