Jesienne inspiracje w 2019 roku

Dziś zaczęła się kalendarzowa jesień :) lato dawno za nami więc to idealna pora na odświeżenie kącika inspiracji. W tym roku nie obędzie się bez flat lay czyli płaskich kompozycji. Dla tych osób co nie wiedzą flat lay to kompozycje które podbiły instagram, i rozszerzyły się również na innych mediach społecznościowych. Zdjęcia z góry niczym z lotu ptaka potrafią ubarwić nie jeden deszczowy wieczór :)


Tworzy się je banalnie szybko, nawet kiedy wydaje się że nie ma ku temu idealnych możliwości. Wystarczy okno, kawałek białej tkaniny, stołu lub czegokolwiek innego. Do tego jakiś dowolny akcent by zdjęcie skojarzyło się np. z porą roku i gotowe. Ja do swoich flay lay nie używam kupionych rzeczy specjalnie na tą okoliczność w sklepach. Staram się wykorzystywać to co mam w domu pod ręką. Bardzo często tłem moich kompozycji są moje ubrania. Dlatego też kompozycje tego typu cieszą się ogromną popularnością - sądzę że głównie przez łatwość (prostotę) wykonania.


Poniżej zdjęcie to ta sama kompozycja co na pierwszym zdjęciu. Jednak ja uwielbiam bawić się i tworzyć piekne BOKEH, więc tu nie mogłam sobie odmówić i zrobiłam takie małe zbliżenie na listek :) który trzymałam w swojej dłoni. W zależności od utrzymywanej odległości - mamy różne efekty i zdjęcia.



Po zrobieniu tego listka stwierdziłam czy da się zrobić całkiem nieostre zdjęcie z BOKEH w tle. Da się, choć trzeba wpierw zablokować wcześniej ustawioną nieostrość. Efektem takich eksperymentów jest poniższe zdjęcie z telefonem.


LINKI
Moja tablica inspiracji,
własny projekt: #kreatywnyfotostartup

Komentarze

  1. Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) jak przejrzysz mojego bloga znajdziesz tam sporo inspiracji fotograficznych poza podróżami i krajobrazami, bo od nich powoli odchodzę (będą porządki na blogu)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Instagram i sekwencja slajdów

Affinity photo - zmiana koloru ot tak!

Obiektyw 18-105 mm f3.5-5.6