Panagor 135 2.8 M42

Zakupiłam moją pierwszą 135. Postawiłam na Panagor. Przekonały mnie zdjęcia (sample) jakie obejrzałam w necie. Obiektyw jest mały, ciężki. Biorąc go do ręki czuje się, że to nie jest plastyk. W porównaniu z Nikkor 18-105 jest naprawdę ciężki i chodzi zdecydowanie lepiej. Z takim fajnym oporem, którego nie ma w plastykowych obiektywach. Co jeszcze... kolory. W przeciwieństwie do Helliosa 44-4m pod światło daje sobie świetnie radę. Barwy są czyste i piękne. Dzisiejsze zdjęcia robiłam w pochmurny dzień. Mimo to wyszły super.
Zbliżenia. Po 18-105 muszę się przyzwyczaić. W 135 mam tylko możliwość oddalenia się od obiektu bądź przybliżenia z aparatem do obiektu. Zupełnie inaczej się pracuje. Kwestia wyćwiczenia i zmiany przyzwyczajeń. Tak - pracując w kółko z jednym obiektywem człowiek przyzwyczaja się i ciągle robi te same mechaniczne ruchy - tym samym ma w kółko podobne zdjęcia. 



Zdjęcia są robione naprawdę na szybko (akurat miałam na to tylko 15 minut dziś).  Dokładniej będę przyglądać się temu obiektywowi jak moja córeczka mi zaśnie. Zbliżenia z za okna - tu w dość dużej odległości od mojego bloku stary dąb oraz ponownie kwiatki na stole kuchennym. Stałam w odległości chyba ok 8 metrów od modela. Naprawdę powiększenia ma super. 


Testowałam na razie wyłącznie przysłonę 2.8. Czyli największy otwór przysłony :) oraz czasy chyba 1/30, 1/60 i 1/125s. 


Trudnością jest brak stabilizacji w obiektywie. Oraz to, że ustawiamy wszystko ręcznie - choć ja i tak pracuję tylko w trybie M, ale tym razem nie mając AF musimy sami posłużyć się swoim wzrokiem i zmysłem by zrobić fajne i dobrze ostre zdjęcie. 


Jak na pochmurny dzień - naprawdę jestem pod wrażeniem tego obiektywu. Bardzo ciekawa jestem co wyjdzie jeśli będzie choć troszkę słońca. BOKEH przedstawia się dużo bardziej plastycznie niż w Helliosie :) 



PORÓWNANIE BOKEH



Zdjęcia robiłam za pomocą adaptera z soczewką. Następne zdjęcia będę robić za pomocą adaptera bez soczewki - może zmieni się punkt ostrzenia :) już nie mogę doczekać się pierwszej wolnej chwili dla siebie. 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Instagram i sekwencja slajdów

Affinity photo - zmiana koloru ot tak!

Obiektyw 18-105 mm f3.5-5.6