Nakładka dyfuzor na lampę błyskową

NOTATKI

Przeglądając czasopisma fotograficzne w internecie znalazłam coś co jest nakładką rozpraszającą światło na lampę błyskową. Fachowo nazywa się to dyfuzorem na lampę błyskową. I o tym będzie mój wpis. 
Dziś postanowiłam zrobić sobie sama taką nakładkę. Mając w domu sporo opakowań po rajstopach (są z robione z papieru kredowego) oraz troszkę czarnej tektury i kalki - stworzyłam sobie nakładkę o wymiarach ok. A5. Pierwsze zdjęcia robione na szybko są nawet zadowalające, ponieważ owy prosty dyfuzor fajnie zmiękcza cienie na twarzy. Działa na zasadzie softboxu wersji mini :) no i koszty są praktycznie zerowe. Bo wykorzystujemy recycling z tego co mamy w domu. 

Zdjęcia zamieszczę później jak wygląda mój rozpraszacz światła. Najistotniejsze dla mnie jest to że wyszły dziś fajne próbne pstryki. 

Oczywiście w zależności nakierowania mojego dyfuzorka mamy różne efekty cieniowe. Ja przy najbliższej okazji będę starała się znaleźć coś pośrodku :) zdjęć które sobie wstępnie podpisałam. Oczywiście na zdjęciu po prawej twarz jest nie ostra, ale tu akurat w fazie testu czy działa nie ma to znaczenia. 


Dzięki temu mam okazję przećwiczyć ustawienia manualne swojej lampy błyskowej :) Nie ukrywam, że zaczyna sprawiać mi to ogromną frajdę. Co fajniejsze, każde zdjęcie, nawet ćwiczone wyłącznie na sobie uczy nas czegoś nowego o świetle, które nas otacza. Fotografując wcześniej przedmioty niewielkich rozmiarów, nie zdawałam sobie z tego sprawy, jak inne jest spojrzenie, gdy mamy ruchomego modela. Myślę, że w przypadku fotografowania ludzi jest znacznie trudniej. 



Stawiając w temacie portretów pierwsze kroki słyszę wiele opinii. Jedne są za inwestowaniem w drogi sprzęt na początku - drugie wykorzystaniem tego co ma się wokół. Na razie postawiłam na dużo oglądania w tym temacie i próbowania zrobić coś w podobnym stylu. I tak zawsze wychodzi po mojemu.

Zdjęcia mojego dyfuzorka :) 



Zrobienie go zajęło mi ok 30 min. Posklejałam tylko ze sobą prostokąty, potem podcięłam po skosie boki i gotowe :) Biała powierzchnia jest wklejoną kalką. 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Affinity photo - zmiana koloru ot tak!

Instagram i sekwencja slajdów

Tło gnieciuch DIY