Tegoroczna jesień. Październik 2018

SESJE JESIENNE - START UP.
PAŹDZIERNIK 2018

Dzisiejsza sesja była kompletnie nie zaplanowana na dziś. Miałam w planach za to jej wykonanie i w głowie furkotała jedna myśl - w miarę słoneczno-pochmurny dzień. Zależało mi na właśnie takim dniu, w którym słońca będzie dosłownie odrobinę. W zasadzie ten pomysł był długo odkładany z powodu dość mocnego słońca... A tu dziś, zupełnie nieoczekiwanie po trzynastej zrobiła się idealna pogoda. O dziwo, termometr wskazywał 12 stopni C.

Tym razem postawiłam na beże. Fotografując małe dzieci niekiedy nie zdajemy sobie sprawy ile wkładu kosztuje nas, fotografów odpowiednie przygotowanie, m.in. także stroju maluszka. Nie chodzi tu o dobór kolorystyczny (pozostawiam to rodzicom) ale techniczna strona ubioru. Spodenki są ciepłe, z podwójną warstwą ocieplenia, do tego odpowiedni wkład w spodenkach pod pupę w razie gdyby maluch chciał sobie usiąść (przy tego typu zdjęciach trzeba zadbać o wszystko, więc bez obaw, mała pupa jest zabezpieczona przed zimnem, chłodem i wiatrem).

 - 
MIEJSCE. Jest to zwykła droga którą pokonuję codziennie do centrum handlowego. Nie ma w mojej okolicy parku do którego miałabym tylko 10 minut piechotą, więc staram się docenić i fajnie przedstawić to co mam. Wielkim minusem uczęszczanej drogi w mojej okolicy są niewłaściwie wyprowadzane przez właścicieli psy. Tak - ich ukochane psy, często wyprowadzane są przez nich luzem, bez kagańca i smyczy (czyt. w praktyce nie reagujące na żadne komendy właścicieli), więc dobór odpowiedniej pory do zdjęć był tu naprawdę ważny.


PLANOWANIE UJĘĆ, SESJI. Zrobienie zdjęć przy dobraniu odpowiedniego miejsca wydaje się tylko naprawdę proste. Jednak zawsze zaskakuje mnie na miejscu coś niesamowitego, coś fajnego wartego odkrycia i wykorzystania podczas robienia zdjęć. Dzięki temu że miałam plan mogłam skupić się na konkretnym ujęciu, które chciałam zrealizować. Mimo fajnych nieprzewidzianych dodatków udało mi się po raz kolejny zrealizować sesję tak jak chciałam. A powstałe przy tej sesji pomysły wpisałam do swojego fotograficznego notesu na kolejny raz.

A jak wyglądają wasze jesienne eskapady? Otworzyliście już jesienny sezon a może dopiero macie w planach rozpocząć swoją przygodę?

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Affinity photo - zmiana koloru ot tak!

Instagram i sekwencja slajdów

Tło gnieciuch DIY