Kolor który gra

Kompozycje z jednym akcentem koloru są moim ulubionym. Jednak jeden akcent (bohater) nie oznacza że będą dwa i tylko dwa kolory. Wiem, to myślenie trzeba wyplenić z głowy, bo koło barw tak nie działa. Mnie najfajniej się na takich minimalistycznych barwach pracuje, najszybciej ustawia się pasujące do siebie tony. I tu chyba mamy złotą regułę "im mniej znaczy lepiej" która dla mnie sprawdza się perfekcyjnie. Nawet nie wiecie ile frajdy sprawia mi robienie takich kolorystycznych eksperymentów.


Ostatnio stale moje myśli lecą w kolory, nie potrafię powiedzieć czemu. Więc specjalnie dla was i dla tych co chcą uczyć się fotografii a w szczególności nie chcą wydawać specjalnie dużo pieniędzy na kursy czy warsztaty - daję wam wiedzę, którą przerobiłam na sobie sama. Metodą prób i błędów. Uważam, że każdy zasługuje na pogłębianie wiedzy z zakresu swoich zdolności i wiem jak to bardzo boli kiedy nie można zrealizować jakiegoś marzenia.


Dziś na tapecie postanowiłam zestawić dla was dwa tła, które przemalowałam sobie w ramach poprawy humoru i powrocie do zdrowia (nawet nie wiecie jak się cieszę). Tym razem chciałam zrobić troszkę chłodniejsze barwy.


I oczywiście jakby mało było artystycznej zabawy - uszkodził mi się jeden plik z siatką szablonu własny i musiałam dziś odrabiać go od nowa :) Zatem jeśli chcecie wiedzieć jak zrobić taką siatkę w Affinity Photo to dajcie znać w komentarzu poniżej, a niebawem przepis zawędruje na bloga.


Oczywiście można i w tym celu wykorzystać darmową Canva czy inny program, jednak zawsze jest to przesyłanie swoich zdjęć na kolaż - a ja wolę wyczarować własne siatki. w tych przykładach nie użyłam żadnych gradientów, ani zamalowywać tkaniny - ona po prostu taka jest zdjęciowa spryciara, że sama potrafi łapać światło od innych w jej sąsiednim położeniu.


Koło barw

Na kole barw nasze tło znajduje się mniej więcej pomiędzy niebiesko zieloną wartością a kolorami które będą idealnie z nim współgrać w wersji najprostszej jest albo brąz (czerwony) albo beże czy zielenie. Ja jestem oczarowana kołem barw i prostotą tego papierowego narzędzia. Tutaj, moim zdaniem mimo że mam swój ulubiony akcent to są tu barwy rozdzielne-przeciwstawne, czyli split complementary. 


LINKI

Malowane stare tła

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Instagram i sekwencja slajdów

Affinity photo - zmiana koloru ot tak!

Obiektyw 18-105 mm f3.5-5.6