Kreatywność w fotografii start up #kreatywnyfotostartup 1/12

Kreatywny foto start up
#kreatywnyfotostartup
Jak rozwijać się fotograficznie?
Każdy wtorek
Czas trwania: 12 foto kreatywnych tematów (90 dni)
Wpis: 01

Od przeprowadzenia wśród osób nie tylko zajmujących się fotografią ankiety na temat Jakie treści powinny się znaleźć według ciebie na blogu o tematyce fotograficznej? minęło już ponad dwa tygodnie a największą popularnością cieszą się wśród was sprawy związane z kreatywnością. Fotograficzną kreatywnością.

Stąd postanowiłam że wprowadzę na swojego bloga cykl tematyczny dotyczący właśnie fotograficznej kreatywności. Chciałam wprowadzić go już dawno, ale zawsze jakoś nie miałam odwagi, i zawsze znajdowałam tysiąc wymówek w tym temacie by się za to zabrać.




Kreatywny foto start UP
#kreatywnyfotostartup czyli jak rozwijać się fotograficznie?

Założenia: To cykl tematów, artykułów które związane są nie tylko z fotografią. Mają na celu pobudzić was, zmotywować do działania. Będą tu także opisywane pomysły i krótkie porady ale zanim do nich przejdziemy to zapraszam was do przeczytania troszkę o kreatywności w fotografii. Będzie też troszkę o motywacji - bo ona napędza kreatywność. Do #kreatywnyfotostartup można dołączyć w każdej chwili. Nie musisz być fotografem - jeśli działasz w zupełnie innej dziedzinie to tym bardziej zapraszam cię do instagramowej grupy. Zdjęcia które będę robić by rozwinać kreatywny start up będę zamieszczać głównie na Instagramie pod hasztagiem #kreatywnyfotostartup na razie przez 90 dni. Na blogu będę zamieszczać głównie opisy swojego przedsięwzięcia w każdy wtorek.

Na wielu forach, dyskusjach przejawiają się tego typu wątki, jednak nie ma w nich jednej podstawowej rzeczy - nie piszą jak. Jest mnóstwo pomysłów, idei, polecanych książek, a jednak mimo tego brakuje takiego gotowca, który dał by odpowiedź nawet dla najbardziej upartego lenia.

Kreatywność to bardzo ciekawe, złożone pojęcie. Dotyczy wielu dziedzin naszej działalności. Upatrujemy jej w biznesie, pracy, studiach, szkole itp. Kreatywność to nowatorskie rozwiązania, niekoniecznie wymyślone od zera. Czasem wystarczy odświeżyć jakiś zakurzony temat, który dotyczy większej grupy ludzi niezależnie od zajmowanej branży w jakiej działają.

Kreatywność ma wiele definicji. Sprawdzając w popularnej Wikipedii mamy więc: Kreatywność to (postawa twórcza; od łac. creatus czyli twórczy) proces umysłowy pociągający za sobą powstawanie nowych idei, koncepcji lub nowych skojarzeń, powiązań z istniejącymi już ideami i koncepcjami. Myślenie kreatywne to myślenie prowadzące do uzyskania oryginalnych i stosownych rozwiązań.

Jak zacząć myśleć kreatywnie?


Jeśli nigdy nic się nie wymyślało to od razu nie wpadniesz na genialny pomysł, ideę, która da ci gwarantowany sukces. Wpierw trzeba zacząć od własnej kreatywnej przemiany. Polega ona na zbieraniu wszystkich banalnych pomysłów które przychodzą ci do głowy. Zapisywanie ich w kalendarzu, czy stworzonym do tego bardzo modnym teraz BuJo. Należy sobie uświadomić czym jest kreatywność w dziedzinie którą się zajmujesz. Jeśli już to wiesz, to możesz przejść do kolejnego etapu jakim jest tablica wizualizacyjną inspiracji.

Jak stworzyć tablicę wizualizacyjną inspiracji?

To proste. Wystarczy odpowiedzieć sobie jaką wersje preferujesz? Tradycyjny papier, czy wersje elektroniczne? Ile masz czasu i ile możesz poświęcić w ciągu dnia na tworzenie takiej własnej tablicy. Jeśli masz miejsce na ścianie i masz swój pokój do pracy to masz możliwość powieszenia takiej tablicy na ścianie. Ja nie mam takiego pokoju, nie mam własnej pracowni, więc musiałam dostosować swoją mapę pomysłów do swojego szybkiego tempa życia (jestem fotografującą mamą). Postanowiłam przez miesiąc (maj 2019) prowadzić własny BuJo w wersji papierowej, jednak bardzo szybko przekonałam się że zdecydowanie wolę wersję elektroniczną w postaci zwykłego biznesowego kalendarza jaki za darmo oferuje Google. Ale o tym napiszę w podsumowaniu miesiąca maja już niebawem na blogu.

Super! Już wiesz więc jak stworzyć własną tablicę. Teraz pora na to by wrzucać na nią rzeczy, pomysły które cię inspirują do działania. Mogą to być znane cytaty, rysunki czy wycinki z różnych gazet. W moim przypadku są to luźno wpisywane pomysły, takie własne myśli, które zapisuje by nie umknęły mojej uwadze, czasem zdjęcia innych fotografów, zapiski dotyczące oświetlenia itp. Ważne by mieć postawiony cel. Moim celem jest zwiększenie popularności mojego bloga i fotografowanie ludzi zgodnych z misją mojego przyszłego biznesu, o którym marzę.

Postaw sobie mały cel - duży jest trudniejszy w realizacji

Mały cel łatwiej osiągnąć. Jeśli twój pomysł można podzielić na krótkie rozdziały to zrób to, szybciej zrealizujesz kreatywne pomysły i wcielisz je w życie.

Dlaczego o tym piszę?


Możesz pomyśleć "że na początku to nic nie ma wspólnego z kreatywnością" i do tego fotograficzną. A jednak ma i to bardzo dużo. Niestety w większości przypadków kończy się tylko na tym, że wyszukujemy masę różnych kreatywnych rozwiązań. Pamiętamy o tym przez kilka dni (z reguły max do 2 tygodni) a potem nasze zamierzenia i kreatywne plany umierają. Stwierdzamy że przecież tego jest tyle że to bez sensu wymyślać już coś co jest powieleniem (kopią) kogoś innego, że nie da się wymyślić nic od nowa bo wszystko już jest. I tu spotykamy wewnętrznego krytyka który mówi nam że nie warto, że to bez sensu. I właśnie dlatego powinno się jak najszybciej rozpocząć taki kreatywny start. Powiem ci coś w tajemnicy. Też nie wiem czy uda mi się utrzymać mój kreatywny temat na bogu, nie wiem czy będą zainteresowani - a jednak próbuję bo wiem, że dopiero po jakimś czasie (np. 90 dni) mogę dopiero ocenić czy było warto. I właśnie to taki start up kreatywny by twoje pomysły nie pozostały wyłącznie na zapisanych przez ciebie kartkach.


To co, przekonałam Cię że warto zacząć? 
Jesteś gotowa lub gotowy by rozpocząć swoją kreatywną zabawę? 
Świetnie! 
Zatem do dzieła! 



W przygotowaniu:
Jak nie zgubić swoich kreatywnych celów?






Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Instagram i sekwencja slajdów

Affinity photo - zmiana koloru ot tak!

Obiektyw 18-105 mm f3.5-5.6