Projektowanie LOGOTYPU

Witajcie!

Dziś podzielę się z wami fajną przydatną umiejętnością - która na pewno wam zaprocentuje. Projektowanie logotypu. 

Jest masa wytycznych jak to zrobić by nasz logotyp był dla nas wartościowy. Ja jednak napiszę kilka ważnych punktów, które są must have. Kropka i już. Nie ma więcej. A są to:

  • przejrzystość i czytelność znaku
  • prostota
  • funkcja logotypu
Przejrzystość i czytelność to będą te wartości które sprawiają że logotyp da się odczytać, jest zrozumiały nie tylko dla osoby która go stworzyła. Prostota - im prościej tym lepiej. Logotyp musi dać się przełożyć na format, którego wysokość jest 1 cm bez utraty czytelności w każdym szczególe. 

Funkcja logotypu to wszystko to, co robicie. Logo musi być związane z waszym hobby i już. Użyteczność troszkę się tu zazębia - ma być praktyczne. 




Dlaczego tylko 1 cm wysokości ? - ponieważ taka jest powierzchnia do zadruku na pen-drive, długopisy i inne znane wam gadżety. Jeśli logotyp traci na jakości - jest do poprawy. Nigdy nie wiesz kiedy zapragniesz mieć np. swoje logo na długopisie czy kubku. A tu druk rządzi się innymi prawami. Logo musi być wektorowe - czyli krzywą. Ja na długopisach i innych małych przedmiotach na pewno pozbędę swoje logo napisów. Ale od tego są księgi znaku - które powinno się opracować również przy tworzeniu logotypów. 

Dziś zainstalowałam sobie darmowy program do grafiki wektorowej Inkscape, który bardzo przypomina znanego Corel Draw. Ja choć widziałam ten program po raz pierwszy to w ciągu kilku minut ogarnęłam go i mogłam wyrysować za pomocą kształtów swoje logo. Wpierw oczywiście polecam kartki i wersje na papierze. Ma możliwość do zapisania pliku w formacie SVG (Corel Draw otwiera ten plik bez problemu, więc drukarnie nie powinny mieć kłopotów z otworzeniem tego formatu). Oczywiście przesyłając to logo w svg do realizacji, np. stemplu - taki projekt otworzy się także w Ai lub innych programach do grafiki wektorowej. 

Logotyp musi być skalowalny! A taką opcję dają tylko krzywe. Więc jeśli myślisz o zrobieniu logotypu to używamy do tego tylko krzywych - każdy grafik komputerowy ci za to w przyszłości podziękuje. 

Moje logo ma w sobie literę z mojego nazwiska i serce do zdjęć. Rysując na kartkach o 5 rano małe szkice wpadłam na pomysł że przecież litera D pięknie wygląda - jak bok aparatu. Od dawna próbowałam zaprojektować swoje logo, ale trzymałam się nazwy kobaltowasowa i ciągle coś próbowałam z nią wyczarować. Czasem odejście od tego co mamy daje dużo lepsze efekty. I tak siadając dziś do szkiców o 5 rano zapytałam właśnie swojego serca i zamknęłam oczy. W ciągu minuty narysowałam na kartce znaczek - który naprawdę mega mnie zachwyca.  Prezentuje się tak:




Dodam jeszcze że nie sądziłam że powrót do krzywych sprawi mi taką frajdę! Nie mogę się doczekać kiedy mój aparat wreszcie będzie sprawny by móc wreszcie działać i rozwijać swoje pasje. Z jednej strony jestem mega wściekła że akurat teraz moje body musi zaliczyć serwis - ale gdyby nie to to nie zrealizowałam bym tego pięknego logotypu. Ciekawa jestem ile rzeczy, spraw posunie mi się na przód kiedy czekam na decyzje z serwisu. 

Miłego dnia!

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Instagram i sekwencja slajdów

Affinity photo - zmiana koloru ot tak!

Obiektyw 18-105 mm f3.5-5.6