Jak zmienić kolory Affinity Photo

Podejmowałam wcześniej już ten temat u siebie i choć nie jestem zwolenniczką takich zmian bo są czasochłonne, to tym razem chcę wam przedstawić narzędzie, które zrobiło na mnie wrażenie. Chodzi oczywiście o "recolour". To narzędzie w programie Affinity zaciekawiło mnie na tyle, że postanowiłam zgłębić nieco jego możliwości. 

I jak się okazuje to najlepsze co może być - jeśli chodzi z zamianę koloru ubrań naszej odzieży na zdjęciach. Robiąc jedną maskę - jesteśmy w stanie podłożyć dowolny kolor z naszej palety barw i cieszyć się nowym lokiem naszej garderoby. Oczywiście ja zrobiłam to przez odwrócenie maski ale można pokolorować sobie nasze ubrania w przeróżny sposób. A że kolor nadadzą wszystkiemu tak i pewnie nada się to do biało czarnych fotografii. 


Ja wybrałam w tym celu zdjęcie które zrobiłam jak jeszcze miałam dość długie włosy i wyszło w miarę fajnie. Dziś pewnie zrobiłabym je zupełnie inaczej i na zupełnie innym tle. Od czasu do czasu wykorzystuje właśnie takie zdjęcia do ćwiczeń i doskonalenia swoich umiejętności w programach graficznych, które posiadam. 

Poniżej możecie zobaczyć dwa te same zdjęcia - jedno przed zmianą koloru a drugie z zielonym tłem już po. 



Narzędzie jest wspaniałe, bo jego użycie przypomina mi malowanie malowanki pędzlem :) jeśli jeszcze nie wykorzystywaliście go do takich fajnych zmian to polecam z całego serducha. 

Zmianę koloru można zrobić na tysiąc sposobów. Jedyne co nas ogranicza to czas. Bo przy jednych narzędziach spędzamy kilka godzin a przy drugich zaledwie 2 minuty. Warto więc zastanowić się jaką metodę sobie weźmiemy do serca przy naszej obróbce. U mnie wygrywa zawsze czas bo mam go za mało i mam wrażenie że im jestem starsza tym czasu coraz mniej. 

Zdjęcie oczywiście zrobione jest do testów tego tutoriala na szybko, z małego pliku o boku 2048pix, więc jakość nie będzie powalająca. 

Jeśli lubicie odkrywać nowe narzędzia do pracy, poznawać dogłębnie programy graficzne, szukać w nich podobieństw - to zapraszam do podzielenia się swoimi wrażeniami w komentarzu poniżej. 

U nas majówka jest deszczowa, i nie zapowiada się poprawa pogody przez najbliższy tydzień. Zatem będzie co robić w ten deszczowy czas.

Miłego wypoczynku i słońca na ten majówkowy czas :)

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Instagram i sekwencja slajdów

Affinity photo - zmiana koloru ot tak!

Obiektyw 18-105 mm f3.5-5.6