Jak ustawić Wi-Fi w swoim body by widział je twój telefon?

Wybierając model body D7200 po części cieszyłam się że posiada Wi-Fi, oraz że będę mogła używać pilota na podczerwień. O ile przy robieniu swoich autoportretów używam pilota na podczerwień tak o Wi-Fi kompletnie zapomniałam, aż jedna z osób zwróciła mi uwagę że zdjęcia można robić w trybie seryjnym a wyzwalać za pomocą telefonu komórkowego. Oczywiście nie każde body ma podczerwień i nie każde body posiada wspomniane Wi-fi.

Wpierw zapytałam na forum - ale nikt nie odpowiedział, bo po co. Zajrzałam więc do instrukcji swojego body. Tak tej samej znienawidzonej przez wszystkich do której wracam po raz milionowy jak czegoś nie wiem. I co - tam na stronie znalazłam odpowiedni rozdział, ba nawet podana jest aplikacja pod Nikona a nazwywa się Wireless Mobile Utility (wmu), link do pobrania TU.


W instrukcji tej jest pięknie objaśnione krok po kroku jak ustawić to Wi-fi, jak połączyć telefon z aparatem. Mi w tych ustawieniach pomógł mąż bo u mnie za nic nie chciał się w pierwszej chwili aparat połączyć z telefonem. Ale udało się w końcu i udało mi się zrobić zdjęcie testowe. Co ważne - w takich ustawieniach twoim pilotem jest telefon komórkowy, a ty widzisz cały podgląd zdjęcia czyli tego co jest przed aparatem. Do autoportretów jest jak znalazł i na pewno będę to ćwiczyć na zdjęciach zwykłych jak i seryjnych w najbliższym czasie. 

Dla mnie to mega ale to mega odkrycie nowych możliwości. I choć jeszcze nie wiem jak będę odkładać ten telefon przy zdjęciach seryjnych, to i tak jestem z siebie mega dumna, że mam jużte ustawienia wprowadzone. Przyda się jakbym jakimś zbiegiem okoliczności zapomniała tego małego pilota do wyzwalania migawki. 

Poniżej macie pierwsze testowe zdjęcie wyzwalane z poziomu telefonu z poziomu tej aplikacji. Tu akurat nie zależało mi na pięknych zdjęciach, ważne by ta migawka w fazie testów się wyzwoliła. 


Zatem choć jestem osobą która coraz bardziej boi się takich ustawień, to dziękuję za to że mam męża który z politowaniem pomaga, kiedy po raz trzeci np. mi nie idzie.



U mnie musiałam dłużej poczekać na połączenie, by Android i moje body się widziały. W sumie jak już człowiek wie - to wydaje się to dziecinnie łatwe i proste. 

Miłego dnia!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Instagram i sekwencja slajdów

Affinity photo - zmiana koloru ot tak!

Obiektyw 18-105 mm f3.5-5.6