Maj 2019 i moje podsumowanie miesiąca

Maj 2019 był najbardziej kreatywnym miesiącem  odkąd prowadzę bloga. Udało mi się zrealizować cel, jakim było pisanie jednego posta dziennie. Ba, niektóre posty pojawiły się nawet podwójnie tego samego dnia, więc w sumie wpisów było więcej niż zakładałam.

Czy blogowanie po jednym poście każdego dnia ma sens?

Tak, jeśli chcemy pokazać się światu to im więcej postów zamieszczamy tym nasz blog szybuje wyżej w wynikach wyszukiwania, przez co jest większa szansa na dotarcie do większej grupy odbiorców. Nie ukrywam, że bałam się bardzo że nie wytrwam w tym postanowieniu, bo napisać 31 postów to naprawdę dużo, zwłaszcza że nie zawsze mamy w domu warunki idealne do pisania. Nie - jeśli nie lubimy pisać, wymyślamy teksty na siłę by tylko zrealizować cel. Bardzo pomagają w takim wypadku czytelnicy, sami podpowiadają jaki temat powinien pojawić się na blogu a jaki jest kompletnie bez sensu. Dziękuję więc za wszystkie podpowiedzi co do mojego bloga, jesteście wielcy!

Co jeszcze zrobiłam w tym miesiącu? 

Napisałam mały E-book z własnych podstaw fotografii, dokończyłam te, które były zaległe. Jeśli nie wiesz gdzie go szukać - zapraszam na lewą stronę panelu bloga.

Zdobyłam więcej e-marketingowej wiedzy na temat blogowania, sądzę że już mi zaczyna się zwracać włożony czas, jaki poświęciłam na własny rozwój w tym zakresie (w końcu ktoś czyta to co piszę, zostawia komentarz). Zaczęłam rozdawać własne wizytówki i prosić ludzi o wypełnienie ankiety na temat swojego bloga oraz tego co inni uważają że powinno na nim być. Ankiety okazały się strzałem w dziesiątkę! Uświadomiły mi jak bardzo moje oczekiwania są daleko od oczekiwań ludzi, którzy nie zajmują się fotografią, nie myślą o niej oraz dlaczego nie mają potrzeby wchodzić na strony fotograficzne. Nie jest to opcja że każdy ma aparat. Bardzo pomocna okazały się podcasty które słucham w każdej wolnej chwili na temat biznesu i nie tylko - mowa o Małej Wielkiej Firmie (MWF) gorąco polecam!

Zmieniłam nastawienie już dawno ale od maja br. stosuje je w praktyce

Postanowiłam umawiać się z ludźmi na sesje. Wiem już że sami do mnie nie przyjdą, ale jeśli chcę zmienić zawód, mieć drugą tzw. furtkę to muszę coś zrobić z tym natychmiast. Siedzenie przed kompem i myślenie jak tu zrobić zdjęcie nie pomoże. Owszem jest mi bardzo trudno, ponieważ na sesje zazwyczaj muszę jeździć z moją córeczką, a to wymaga naprawdę niezłej logistyki. Ale się nie poddaje i wiem, że mój wkład zwróci się mi kiedyś z nawiązką. Albo się chce robić to co się kocha albo chce żyć wyłącznie marzeniami o tym. Ja już wybrałam.

#kreatywnystartup
To projekt który wymyśliłam w maju 2019, obejmuje on 12 tematycznych cyklów na bloga, z których pierwszy startuje już 4.06.2019. Poruszam  w nim czym jest kreatywność w fotografii i nie są to gotowe wzorce, szablony a w skrócie własna kreatywna droga do osobistego rozwoju. Ważne by przeczytać wszystkie 12 tematów, ponieważ one łączą się ze sobą, a nie brać tylko gotowe wzorce czy pomysły, inaczej nie zadziałają po prostu.

Z czerwcem 2019 zaczynam kolejny miesiąc 30 dni, jednak w nich bardziej będę skupiać się na zdjęciach, a tematy związane z #kreatywnystartup będą pojawiać się w każdy wtorek na moim blogu.


Lista tematów które pojawiły się na moim blogu w maju tego roku to:


  1. Wizytówki dla blogera - na co zwrócić uwagę?
  2. Moje BuJO czy praktyczny planner bloga.
  3. Jak zrobić zdjęcie typu flyflat ciemnym obiektywem...
  4. Oto jak nadmiar fotograficznego sprzętu przeszkadz...
  5. Targi Foto-Video Łódź 2019
  6. 7 fotograficznych mitów i faktów które rozwijają
  7. Czego tak naprawdę szukamy na blogach fotograficzn...
  8. Majowe szaleństwo z bzem
  9. Fioletowe kadry z lilakiem (bez)
  10. Najlepsze miejsce na zdjęcia w domu
  11. Białe kadry z lilakiem (bez)
  12. Dwa kolory na sesje czyli mała zdjęciowa ściąga na...
  13. Sesja kosztuje - nagle będę fotografem
  14. Newsletter bolączki, trudności na starcie
  15. Jak robić zdjęcia kiedy słońca jest za dużo?
  16. Zdjęcia na bloga - podstawy
  17. Jak zbudować kategorie tematyczne postów na blogu?...
  18. Lustrzanka, hybryda, kompakt czy telefon komórkowy...
  19. Pozycje dla blogera mój "must have"
  20. Nie czytaj tego! e-marketing dla blogera
  21. Backstage_sesja biznesowa life-style
  22. Fotograf o nie! - tylko nie to!
  23. Fotografia jak zacząć
  24. Zielony zafarb na zdjęciach
  25. Naturalne tony w kolorach ziemi
  26. Targi foto video maj 2019
  27. Fotografia kulinarna - jak zacząć?
  28. Dzień mamy
  29. Podsumowanie targów Foto-Video 2019
  30. Balans bieli w aparacie - dla zupełnie początkując...
  31. Detale ślubne 2019/Maj 2019 i moje podsumowanie miesiąca 


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Instagram i sekwencja slajdów

Affinity photo - zmiana koloru ot tak!

Obiektyw 18-105 mm f3.5-5.6